Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Handbromsladd :P :P :lol: :lol: :lol: Rätta tankar ryck i handbromsen :-)-)

Något värde har ju bilen även om det skulle bli ventilsallad, vet inte jag men vad ligger metall i för kg pris :roll:
Jag tänkte väl mer på fotbromsen......

Hahahaha sant ju! (R)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lillarapunzel skrev:Och om kamremmen skulle gå av är det ju bara att slänga sig på bromsen, så det är ju inget problem heller.

................................. Och där bevisade du att du inte har en susning om hur man hanterar en bil i en krissituation.
Inget direkt fel med det, det är sånt man måste lära sig, men jag föreslår att du omedelbart slutar att vara så stöddig, och inser din totala okunskap och allvaret i det hela. Det är precis sån där attityd som orsakar olyckor.
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
Lillarapunzel skrev:Och om kamremmen skulle gå av är det ju bara att slänga sig på bromsen, så det är ju inget problem heller.

................................. Och där bevisade du att du inte har en susning om hur man hanterar en bil i en krissituation.
Inget direkt fel med det, det är sånt man måste lära sig, men jag föreslår att du omedelbart slutar att vara så stöddig, och inser din totala okunskap och allvaret i det hela. Det är precis sån där attityd som orsakar olyckor.
Har faktiskt råkat ut för en trafikolycka (dock, givetvis, inte jag bakom ratten!), om än väldigt lindrig. Så nog vet jag åtminstone på det teoretiska planet hur man ska göra. Och bromsa verkar vara ett väldigt väl fungerande koncept! :-)-)
Jag förstår visst allvaret? Och inte kaxar jag heller! Bara att vi nog har något olika åsikter om saker och ting :)
av Schmoyoho
En parallell hade ju varit att säga att man sett "en" häst göra något oväntat och att man därför kan hantera alla hästar i alla tänkbara och otänkbara situationer.
av Lillarapunzel
Schmoyoho skrev:En parallell hade ju varit att säga att man sett "en" häst göra något oväntat och att man därför kan hantera alla hästar i alla tänkbara och otänkbara situationer.
Fast det där är ju faktiskt sant, iaf på en mer "grovhackad" nivå. I grunden ska man reagera på ett ganska snarlikt sätt, oavsett situation. Sen skiljer det givetvis på de små situationerna, men grunden är helt samma.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har faktiskt fått gasa mig ur en nära krock eftersom att folk häromkring är totalt blinda, tur att man har turbo iaf så att något svarar när man trycker plattan i mattan :)
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Det är stor skillnad på att "veta" hur man ska göra vid en krissituation och sen faktiskt kunna göra det. Att få panik är lättare än vad man kan tro. Tidigare "visste" jag hur man skulle hantera en sladd men likförbannat fick jag sladd och körde i diket.

Min bror köpte en 850 GLT 2,5 -97 i bättre skick än vad din 850 är, och då gav han 8000kr för den men ändå anser jag att det var lite överpris. För en 850 i okej skick, och då gärna med turbo, skulle jag inte ge mer än 15 000kr. Din 850 skulle jag aldrig få för mig att köpa, men om jag var tvungen så skulle jag inte ge många tusenlappar för den.
av Lillarapunzel
FyoDisco skrev:Det är stor skillnad på att "veta" hur man ska göra vid en krissituation och sen faktiskt kunna göra det. Att få panik är lättare än vad man kan tro. Tidigare "visste" jag hur man skulle hantera en sladd men likförbannat fick jag sladd och körde i diket.

Min bror köpte en 850 GLT 2,5 -97 i bättre skick än vad din 850 är, och då gav han 8000kr för den men ändå anser jag att det var lite överpris. För en 850 i okej skick, och då gärna med turbo, skulle jag inte ge mer än 15 000kr. Din 850 skulle jag aldrig få för mig att köpa, men om jag var tvungen så skulle jag inte ge många tusenlappar för den.
Är rätt van att hantera "krissituationer" (iaf på området häst), och kan hålla nerverna i styr. Men det kanske är annorlunda med bilkörning, vad vet jag....

Oj :shock: Låter väldigt billigt allt det där....
av Exyzäta
Jag tycker om hästar, när de ligger still på smörgåsen med pepparrotsvisp till, mums!
Annars är de farliga i bägge ändar och obekväma på mitten. :lol:
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Du är nog rätt van att hantera krissituationer på häst för att du har varit med om sådana. Har du aldrig suttit bakom ratten vid en krissituation så är det svårt att veta hur du kommer hantera det. Fast vem vet, du kanske skulle klara det galant? :wink:
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 159

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]