Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
White skrev:Hoppas nu att det inte tillkommer mer konstigheter på den, och lycka till med övningskörningen! :)
Hoppas jag med, annars blir det väl skroten för Blå's del...
Tack så mycket White! (:-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
White skrev:Hoppas nu att det inte tillkommer mer konstigheter på den, och lycka till med övningskörningen! :)
NEJ inte skroten (N)
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:
NEJ inte skroten (N)
Om det vill sig illa så.... :(
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lillarapunzel skrev:Nu är du taskig mot Blå! :-(O) :wink:
Räknade just ut att det skulle kosta typ 20 000 kr att laga allt som är fel på den. Men tycker ändå inte att det var något överpris. 8 000 kr är ju väldigt billigt, en i "normalskick" kostar ju kring 20-25 000 kr, så det är väl ingenting att säga något om. Lite synd däremot att det verkar tillkomma grejer dock... :(
Och vi vill visst ha kvar den "som bil"! Ska faktiskt börja övningsköra med den snart!

Säger bara som det är.
Ingen får några 20-25000kr för en 85x70(R-modellerna ej inräknade) i normalskick. INGEN. 85x70 är inte värda ett dugg längre, och betala mer än 10 för en normal-sliten 850 utan turbo är för mycket redan där. En x70 inte mer än 15. Men visst, är man inte villig att åka längre än över vägen för att köpa en bil så får man väl betala där efter också...
Så, 8000 för en bil som inte ens ska köras(sen att ni ändå gör det är bara ren idioti, men det har ju sagts redan...) är på tok för mycket. Lägg sen till all rost, dom nya defekterna, alla missljud, och det oundvikliga motorraset, ja då är den inte värd en piss i siljan ens.

Och nej, ville ni ha kvar den som bil hade ni bytt kamremmen för flera månader sedan.... Och att låta någon övningsköra i en bil som är rent av livsfarlig är fruktansvärt oansvarigt av dina föräldrar... Så på det viset hoppas jag remmen brister, du tappar kontrollen och hamnar i diket, kanske ni lär er att lyssna på dom som vet istället för att köra upp huvudet i arlset...
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
Lillarapunzel skrev:Nu är du taskig mot Blå! :-(O) :wink:
Räknade just ut att det skulle kosta typ 20 000 kr att laga allt som är fel på den. Men tycker ändå inte att det var något överpris. 8 000 kr är ju väldigt billigt, en i "normalskick" kostar ju kring 20-25 000 kr, så det är väl ingenting att säga något om. Lite synd däremot att det verkar tillkomma grejer dock... :(
Och vi vill visst ha kvar den "som bil"! Ska faktiskt börja övningsköra med den snart!

Säger bara som det är.
Ingen får några 20-25000kr för en 85x70(R-modellerna ej inräknade) i normalskick. INGEN. 85x70 är inte värda ett dugg längre, och betala mer än 10 för en normal-sliten 850 utan turbo är för mycket redan där. En x70 inte mer än 15. Men visst, är man inte villig att åka längre än över vägen för att köpa en bil så får man väl betala där efter också...
Så, 8000 för en bil som inte ens ska köras(sen att ni ändå gör det är bara ren idioti, men det har ju sagts redan...) är på tok för mycket. Lägg sen till all rost, dom nya defekterna, alla missljud, och det oundvikliga motorraset, ja då är den inte värd en piss i siljan ens.

Och nej, ville ni ha kvar den som bil hade ni bytt kamremmen för flera månader sedan.... Och att låta någon övningsköra i en bil som är rent av livsfarlig är fruktansvärt oansvarigt av dina föräldrar... Så på det viset hoppas jag remmen brister, du tappar kontrollen och hamnar i diket, kanske ni lär er att lyssna på dom som vet istället för att köra upp huvudet i arlset...
Vi var beredda att åka inom ramen för Västerås-Avesta-Gävle-Norrköping. Visst, det är inget "" stort geografiskt område kanske, men det är ju trots allt hela Mälardalen och lite mer därtill. På det området borde man ju kunna hitta en vettig bil, vilket vi också gjorde.

8 000 kr var nog helt lagom för den bilen, anser vi fortfarande. Om vi ska börja prata överpriser på riktigt så kan jag ju passa på att nämna begagnade hästsläp. Såna som kostade 50-60 000 kr nya på 90-talet kostar 30-45 000 kr idag. Det är överpris, om något! Att en bil som kostade kanske 300 000 kr ny 1996 kostar 8 000 kr idag är ju inte orimligt någonstans.

Ja, mamma är ju inte glad i Blå, hon hatar ju bokstavligen den. Men annars är de bara positivt inställda till att jag har en egen fin bil. Och om kamremmen skulle gå av är det ju bara att slänga sig på bromsen, så det är ju inget problem heller.
av Lillarapunzel
White skrev:Håller faktiskt med Lucif3r här! Bilen har för mycket defekter för det priset!
Oj... :shock:
Kan säga att jag sett betydligt värre 850/V70er än Blå, som folk dessutom värderat alt. försökt sälja, för mycket mycket mer än vi köpte Blå för....
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Handbromsladd :P :P :lol: :lol: :lol: Rätta tankar ryck i handbromsen :-)-)

Något värde har ju bilen även om det skulle bli ventilsallad, vet inte jag men vad ligger metall i för kg pris :roll:
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 159

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]