Ja, kan ju bara svara av personligt smak och tycke men...
245 tycker jag ser för jävliga ut(en 244a däremot.. mmm), 745 ser bättre ut. Men just 90-92 av 745 icketurbo's har så fruktansvärt gräsligt ful front, så byte till 940 front är ett måste.
745an är dessutom hel-galvad, medans 245an inte är galvad öht. Så är du inte sugen på att laga rost så är nog 745an ett bättre val.
Vidare har 245an förgasare, vilket kan vara grinigt på vintern. 745an har elektroniskt sprut och man kan vara tämligen säker på att den startar utan problem mitt i vintern.
745an har dessutom mer lastutrymme än 245an, då den är lite bredare och lite högre om jag minns rätt.
Om vi går till lite mer tekniska saker så kan man t ex montera en T5a(B5234T, 225hk) i 745an och regga rakt av, vilken man inte kan i 245an(för mycket vrid). 245an får isf nöja sig med B5254T på 193hk istället.
Det elektroniska sprutet på 745an betyder också att man inte behöver pilla på förgasaren stup i kvarten för att få den att gå riktigt rent, inga nålar som fastnar osv...
Men, förgasare betyder ju att man kan sugistrimma den rätt duktigt, på med ett par weber45or, extraktor, portad topp och strokad motor så blir det fart i maskinen

-) B230F kan man inte göra mycket med...
Så, för min del skulle 745an vara mer intressant om den är tänkt som bruksbil, och/eller motorbyte. För renovering skulle 245an vara intressant pga. att det finns så pass få kvar.
Jag har dock ett 3e förslag, en 945a 91-92. Då får du alla fördelar med 745an plus snyggare front, lite trevligare inredning om än försumbart, plus att dom har B230FB på 130 pållar istället för 116 föl som B230F har. Det gör större skillnad än man kan tro faktiskt.
Men i slutändan är det helt upp till dig, båda har både för- och nackdelar, även om jag tycker 745an har mer fördelar än nackdelar.