Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Ok så bra :-)-)

Förresten hade du sån tur så att all belysning funkar i radion?
Ja, alla lampor lyser och det är glödlampor! :D Att jag kunde vara så korkad så att jag bytte de i den gamla till xenon-vitt led. Blev ju inte så snyggt som jag trodde... :roll:
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Ok så bra :-)-)

Förresten hade du sån tur så att all belysning funkar i radion?
Ja, alla lampor lyser och det är glödlampor! :D Att jag kunde vara så korkad så att jag bytte de i den gamla till xenon-vitt led. Blev ju inte så snyggt som jag trodde... :roll:
Så bra det låter som att du gjorde en riktigt bra affär då :) Ja eller hur jag sa ju redan då att original glödisar är snyggare :) :wink:
Alltså jag blir galen på den där jäkla sladden till diskanten! :evil: Letat som satan, där den bör vara men icke.

På höger sida så kommer sladden med kontaktstycket upp precis där högtalaren ska sitta. Den ligger i skydd hela vägen fram. Innan dess går den längs golvet på under den bakre plastbiten i bak. (Ja, jag har haft den borttagen och tittat. Tog dock ingen bild där under... :roll: )
Här är bilder på höger sida där det är monterat.
Högtalare höger.jpg
Högtalare höger.jpg (790.94 KiB) Visad 264 gånger
Kablar höger.jpg
Kablar höger.jpg (1.05 MiB) Visad 263 gånger
På vänster sida är det ett riktigt ormbo, men ingen sladd med kontakstycke. Innan kablarna kommer fram på vänster sida delar de sig och går framåt i bilen. Min teori är att kabeln till diskanten på vänster sida kommer uppifrån istället. Alltså att den går i den kabelhärvan som jag ringat in på bild två här under. ??:-/
Kablar vänster.jpg
Kablar vänster.jpg (879.96 KiB) Visad 264 gånger
Högtalare vänster.jpg
Högtalare vänster.jpg (1010.1 KiB) Visad 263 gånger
Någon som har en V70 eller 855 som kanske skulle kunna kolla om dom har kontaktstycke på vänster sida och kanske berätta vart sladden kommer ifrån? Vore jättesnällt! :wink:

Slutligen så undrar jag vad den här ska vara till? ??:-/
Foto0226.jpg
Foto0226.jpg (760.91 KiB) Visad 262 gånger
Har du dragkrok så är det förmodligen till det för jag har en liknande kontakt :D

Hittar du inte kabeln så ska jag kolla nästa gången på skroten för jag vet att jag såg den kabeln på en bil där men är osäker på vart ifrån den kom :)
Ta loss hela plastgrejen på D-stolpen så ser du nog bättre vart kabeln kan vara :)

Här är iaf en bild på kabelhärvan nu kanske det inte synns så bra men kabeln till högtalaren kommer iaf från den kabelstammen som du har ringat in :)
Bild
Lucif3r skrev:Sista bilden är för ett relä. Exakt vad reläet ska gå till kan vi bara spekulera om utan att följa kablarna till källan... Gissar på något med draget dock.
Tänkte först att det var något till CD-växlaren, men den har ingen sån kontakt. Kan mycket väl stämma att den ska till draget. :)
DayDreamer skrev:Har du dragkrok så är det förmodligen till det för jag har en liknande kontakt :D

Hittar du inte kabeln så ska jag kolla nästa gången på skroten för jag vet att jag såg den kabeln på en bil där men är osäker på vart ifrån den kom :)
Ok, då är den väl till draget då. Tycker det är lite konstigt att den inte var kopplat på något bara... :roll:

Ja, hittar jag den inte så får du gärna kolla om du vill. :wink:
DayDreamer skrev:Ta loss hela plastgrejen på D-stolpen så ser du nog bättre vart kabeln kan vara :)

Här är iaf en bild på kabelhärvan nu kanske det inte synns så bra men kabeln till högtalaren kommer iaf från den kabelstammen som du har ringat in :)
Ska ta loss och titta på det imorgon. Det ser ju ut som att den kommer uppifrån på bilden... :)
Antagligen är det lika på V70 som på S70 med CD-växlaren, på S70 så tar den strömmen ifrån samma kontakt som är till el-antennen ingen aning om hur det ser ut på V70 men det borde ju vara något liknande tycker jag :roll:

Det vore ju även konstigt att det inte skulle vara någon kontakt till vänster diskant då det är en till höger :???:
DayDreamer skrev:Det vore ju även konstigt att det inte skulle vara någon kontakt till vänster diskant då det är en till höger :???:
Har varit ute och tittat nu. Tog inte med mig någon kamera, så ingen bild. :(
Kabelhärvan som går upp där slutar i ett stort svart kontaktstycke och 2 sladdar går till bromsljuset i luckan. Skulle tippa på att det stora kontaktstycket är till torkaren bak. ??:-/
Rev ju inte upp så mycket utan jag lossade bara plasten i nederkant, så att jag kunde se och känna lite bättre.

Enligt vad jag kan se på bilden DayDreamer la upp så ska det vid det stora svarta kontaktstycket gå 2 sladdar till bromsljuset, vilket det gör. Så långt allt som det ska. :)
Det ska dock också gå ut en liten bit kabel, med kontaktstycke till diskanten. Den hittar inte jag... :roll: ??:-/

Får väl kanske ta mig tid att riva bort all plast runt där och titta efter, men jag gillar inte det. Jag vet ju hur ömtålig plasten i min bil är på vissa ställen. :( Nu har den ju dock hängt med sen 99, så det är inte så konstigt.
Jag menar alla plastdunkar med myrsyra och liknande står det ett årtal ingjutet i. Efter det bör de inte användas till syra, då plasten är för skör... :roll:

Jaja, nu ska jag ta mig en kopp kaffe och fundera! :wink:
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 55
Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Bromsbelägg

Ja, en sats för två hjul. Jag har prova[…]