Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persvante
Undrar om forumet har koll på om V90 har börjat levereras till handlare som demo, eller provkörningsex?
Persvante skrev:Undrar om forumet har koll på om V90 har börjat levereras till handlare som demo, eller provkörningsex?
Bor du i Stockholm kan du ta dig till Volvo Showroom i Kingaträdgården där finns V/S/XC90 att kolla och klämma på
Åkte färjan mellan Fredrikshamn och Gbg idag och där stod en jävla massa S90 i hamnen i Fredrikshamn som skulle levereras till handlare i Danmark. Perfekt att få se både osmium grå och Savile grå i verkligheten :)
S90 däremot börjar finnas from nu. Jägersro har en iaf. V90 är försenad, hörde nåt v34-35.
av Gorban
Provsatt en V90 i Marstrand i dag. Väldigt fin bil. Jag har provsuttit den en gång tidigare på NK i Göteborg. I veckan som gick var jag inne på Bilia i Sisjön och frågade om de hade fått in någon bil i hallen ännu. De sa att de hade en S90 på verkstaden som gjordes redo att ställas ut i hallen nu i veckan. Den kanske redan går att titta på nu. De sa att det dröjer ytterligare någon vecka innan de har en V90 i hallen.
Idag blev det en tur i en S90 D5 AWD Inscription, identisk med den på bilden nedan :-)-) Premiären med öppet-för-provkörnings-helger skulle tydligen inte vara än på många veckor (v.36?) på de båda 90-modellerna.
Användarvisningsbild
av Derank
På tok för mycket krom men det kommer förhoppningsvis varianter på det ochså, annars en fin bil, till utseende.
Ford hobby husbil chassinummer

Varför måste jag det. Den går ju […]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]