Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tette skrev:Det var kopplingspedal givaren som kastat in handduken. 586:- riksdaler fattigare och 3 min arbetsinsats.
För mig som har en mage i vägen så är det inte lätt att skruva under instrumentbrädan :wink:
Vad behöver jag ha med mig ner i mörkret för att lossa pedalgivaren? Torx T20? T25?

Antar att det bara är kopplingen som har givare då bromspedalen går via vanliga bromskontakten eller?
Jackson75 skrev:
Tette skrev:Det var kopplingspedal givaren som kastat in handduken. 586:- riksdaler fattigare och 3 min arbetsinsats.
För mig som har en mage i vägen så är det inte lätt att skruva under instrumentbrädan :wink:
Vad behöver jag ha med mig ner i mörkret för att lossa pedalgivaren? Torx T20? T25?

Antar att det bara är kopplingen som har givare då bromspedalen går via vanliga bromskontakten eller?
En ficklampa modell mindre rekommenderas. Annars behövs inga verktyg då den sitter på "kulor" och har en kontakt som ska lossas. Vet inte ifall bromsen också har en givare..
Vilken modul är det som sätter DTC om pedalgivare e kass alt. ger intermittent signal.

Kollade med VIDA idag och såvitt jag kunde se fanns inga DTC förutom luftkvalitéts sensorn som har varit defekt i åratal.
Har även jag problem med min farthållare. Den funkar när jag startar bilen men så fort jag kommer över 30 km/h slocknar Cruise lampan och tänds inte igen förrens jag startar om bilen. Den funkade för någon månad sen. Någon som har någon idé? Inga felkoder vad jag fått fram

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Vad jag förstår så ser effektav[…]

Jag byter elementet när jag ändå h[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]