Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av arctic88
Får kolla på det imorgon, men jag har ju inte dubbeldin samt att jag tror inte att det är orginalstereon som satt i när jag köpte den.
Det är någon blaupunkt kassetbandare.

Men jag kan ju säga redan nu att både A och B kontakten är fullsmetade med kablar.
Och då har jag ju ingen orginalförstärkare.
Så frågan är ju då, vad fan är felet? ;/
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, orginalkontakterna har väldigt många kablar. Därför adapterkablaget finns som tar dom viktiga stiften och lägger dom rätt för ISO-standarden.
Annars är det som sagt bara ström och högtalarkablar som behövs för att stereon ska fungera som den ska. Exakt hur orginalkablaget är draget, speciellt delningen mellan dörr/diskant, vet jag faktiskt inte... Borde sitta något typ av delningsfilter någonstans, för det är bara 2 kablar in i stereon så får man ljud ur både diskant och dörr.
av arctic88
Det borde ju då gå och koppla högtalarkablarna precis innanför dörren då klippa kabeln som sitter i kontakten som går ihop med dörren och koppla därifrån.
Sen undrar ju jag vart fan ska jag dra in strömkabeln till slutsteget?
Vid högersidan bakom fjädertornet är det ett hål i torpeden men inne i bilen sitter en stor sak med ett spjäll under och kommer ej åt strömkabeln.
Då undersidan är helt täckt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Finns en genomgång i form av en robotslang på vänster sida(samma som batteriet). Den kan vara svår att hitta då den kan ha rasat ner/satt sig fast under åren, men den finns där. Sträcker sig ungefär till ABS-enheten.
Den kommer in bakom reläboxen i kupén sen.
av TobbeViktor
Har du gasvajer eller elektriskt gasspjäll på bilen?
Om du har elektriskt, så sitter det en gummiplugg i torpedväggen där gasvajern normalt ska löpa, som man kan använda för strömkabeln.

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.