Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av arctic88
Får kolla på det imorgon, men jag har ju inte dubbeldin samt att jag tror inte att det är orginalstereon som satt i när jag köpte den.
Det är någon blaupunkt kassetbandare.

Men jag kan ju säga redan nu att både A och B kontakten är fullsmetade med kablar.
Och då har jag ju ingen orginalförstärkare.
Så frågan är ju då, vad fan är felet? ;/
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, orginalkontakterna har väldigt många kablar. Därför adapterkablaget finns som tar dom viktiga stiften och lägger dom rätt för ISO-standarden.
Annars är det som sagt bara ström och högtalarkablar som behövs för att stereon ska fungera som den ska. Exakt hur orginalkablaget är draget, speciellt delningen mellan dörr/diskant, vet jag faktiskt inte... Borde sitta något typ av delningsfilter någonstans, för det är bara 2 kablar in i stereon så får man ljud ur både diskant och dörr.
av arctic88
Det borde ju då gå och koppla högtalarkablarna precis innanför dörren då klippa kabeln som sitter i kontakten som går ihop med dörren och koppla därifrån.
Sen undrar ju jag vart fan ska jag dra in strömkabeln till slutsteget?
Vid högersidan bakom fjädertornet är det ett hål i torpeden men inne i bilen sitter en stor sak med ett spjäll under och kommer ej åt strömkabeln.
Då undersidan är helt täckt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Finns en genomgång i form av en robotslang på vänster sida(samma som batteriet). Den kan vara svår att hitta då den kan ha rasat ner/satt sig fast under åren, men den finns där. Sträcker sig ungefär till ABS-enheten.
Den kommer in bakom reläboxen i kupén sen.
av TobbeViktor
Har du gasvajer eller elektriskt gasspjäll på bilen?
Om du har elektriskt, så sitter det en gummiplugg i torpedväggen där gasvajern normalt ska löpa, som man kan använda för strömkabeln.

Men jag har kört 40 km nu.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysning[…]

Rent teoretiskt borde klent batteri eller spä[…]

Enklast är väl skaffa delen via en bilde[…]