Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Hej

Jag har ett litet problem som jag inte vet hur jag ska lösa.
Kopplingen mellan min HTC telefon och bilens Bluetooth har slutat fungera upptäckte jag igår. Bilen i fråga och telefonen är samma som fungerade ihop för någon månad sedan. Telefonen får oftast upp "My car" som enhet och man kan slå in koden 1234 och telefonen rapporterar sedan att den är ihopparad men bilens Bluetooth. I bilen står det dock "telefonen ansluter". Även tagit bort/avregistrrat telefonen från bilen och även tagit bort "My car" från telefonen. Väljer jag sätta bilens Bluetooth system i "Anslut från telefonen" så får jag inte upp "My car" som enhet. när den söker. Startat om mobiltelefonen också. Ibland så när jag felsökt kring detta igår och idag så går det inte trycka in "Phone" knappen på ljudanläggningen (det går men inget händer o den lilla lampan tänds inte)

Ska prova med en annan mobil ikväll.

Någon som har några förslag på åtgärd ?

/M
av mortimer
Verkar finnas en liten bugg eller minneshanteringsfel i ljudanläggningen; minnet rensas inte helt korrekt. Löste sig tillsist.
av DLS
Hej

Tänkte kolla hur du löste ditt problem?
Har precis köpt en v70 2010 o det händer ingenting när jag trycker på phone knappen (ingen lampa tänds) så jag får inte igång bluetooth.( jag ska ha bluetooth enligt specifikationen på bilen).
av Schmoyoho
Om jag minns rätt ska dioden på Phone-knappen lysa så fort funktionen är tillgänglig, inte vice versa. Den lyser inte om du har läge 0 på nyckeln men i läge I (?) och II så lyser den och är möjlig att använda, uppkopplad mot en telefon eller inte.

Om du har Phone-knappen så ska bilen ha bluetooth, ja. Om inte så har du nog en gammal hederlig sladdlur i armstödet :p
av DLS
HM
Lampan lyser inte i nått läge.
Undrar vad det kan vara för fel då?
av Schmoyoho
Vild chansning men prova en norsk reset? Öppna huven och låt bilen stå orörd i fem minuter. Lyft minuspolen en halvtimme och testa sen igen. Antagligen inte, men skadar ju inte att prova. Funkar det ändå inte får du nog åka till en verkstad och kolla efter felkoder eller göra någon omladdning eller liknande.
av DLS
Lämnade in bilen på felsökning på volvo.
Trasig huvudmodul till blåtand, kostar 5600kr o laga.
av Schmoyoho
Sök på bildelsbasen om du får tag på artikelnumret. Köpte en styrenhet till iPod/USB för 1400 kr istället för ganska mycket mer som volvo ville ha (minns inte exakt men minst 2600 tror jag).
av DLS
Tack för tipset men det här ska bilförsäljaren på volvo få stå för, köpte bilen då det i annonsen stod att den hade blåtand.
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]