...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Det är skönt att veta att man inte bara genom skatten hjälper andra människor att komma fram här i livet.
Numera fungerar bilen tydligen som någon jävla självplock.
Lampor i sidoblinkers á 5:- och torkarblad från Biltema är kanske inte så mycket pengar men irriterad blir man.
Idag när jag kom ut så låg ena täcklocket till navet på fälgarna på backen och två bultar var lossade.
Misstänker att mina "hemgjorda" låsbultar gjorde att dom gav upp men det finns ju fler nätter framöver :(
Användarvisningsbild
av snepo
sthlm skrev:Det är skönt att veta att man inte bara genom skatten hjälper andra människor att komma fram här i livet.
Numera fungerar bilen tydligen som någon jävla självplock.
Lampor i sidoblinkers á 5:- och torkarblad från Biltema är kanske inte så mycket pengar men irriterad blir man.
Idag när jag kom ut så låg ena täcklocket till navet på fälgarna på backen och två bultar var lossade.
Misstänker att mina "hemgjorda" låsbultar gjorde att dom gav upp men det finns ju fler nätter framöver :(
Ja förstår dig. Finns ju folk som lossat hjulbultar på bilar. Utan att stjäla hjulen. Haft en del i vårat parkeringshus. Några stölder,mycket skadegörelse. Repade bilar sönderslagna rutor mm. Det är så onödigt. Fick man tag på dom,skulle jag skära händerna av dom
Hoppsan.. Här baktalas man nästan. :D

Jag får se mig som lite skyldig gällande dashcam-filmer, men tanken har aldrig varit att hänga ut enstaka förare för småsaker. (Även om jag får hålla med om att vissa klipp är just sånna småaker som man normalt bara ruskar på huvudet åt och går vidare...) När det gäller sjövilda idioter som försöker preja andra av vägen eller aggressiva förare som skiter i alla andra känner jag väl i och för sig inte att det gör så mycket om dom "hängs ut".
Men min grundtanke var lite att skapa diskussion kring själva trafiksituationerna.. plus att jag både är teknikintresserad och jobbar med video/film och behövde nått för att testa lite nya redigeringsprogram/funktioner på sidan av jobb.

Dom dyra kamerorna har förresten betalat sig med youtubeintäkterna.. ;)
Användarvisningsbild
av snepo
joel80 skrev:Hoppsan.. Här baktalas man nästan. :D

Jag får se mig som lite skyldig gällande dashcam-filmer, men tanken har aldrig varit att hänga ut enstaka förare för småsaker. (Även om jag får hålla med om att vissa klipp är just sånna småaker som man normalt bara ruskar på huvudet åt och går vidare...) När det gäller sjövilda idioter som försöker preja andra av vägen eller aggressiva förare som skiter i alla andra känner jag väl i och för sig inte att det gör så mycket om dom "hängs ut".
Men min grundtanke var lite att skapa diskussion kring själva trafiksituationerna.. plus att jag både är teknikintresserad och jobbar med video/film och behövde nått för att testa lite nya redigeringsprogram/funktioner på sidan av jobb.

Dom dyra kamerorna har förresten betalat sig med youtubeintäkterna.. ;)
För min del spelar det ingen roll egentligen. Var och en gör ju som de vill,och du gör ju inget olagligt. Försår om du även jobbar med det. Du är mer intresserad av att fixa med filmerna,än vad som är på dom
av rid54
Jag har idag säkert irriterat en del landsvägsbilister genom att åka omkring i ett undermotoriserat, långsamtgående fordon av väsentligt format (2,4 m bredd). Det har dock gått fint på alla sätt på landsvägarna, med möten och förbikörningar även på smala vägar. Det finns folk med tålamod och hänsyn! Trevligt... Dock, i stadsmiljö (Örebro) verkar dessa "normala" bilister lysa med sin frånvaro. Trots att man signalerar sin avsikt med blinkers och bromsljus (och fordonsplacering) finns det vissa som bara måste trassla till situationerna genom att tränga sig och hindra filbyten och andra manövrer. Det är trist och är just nu det som irriterar mig i trafiken - bristen på hänsyn och framförhållning... Så jävla bråttom kan inte alla bilister ha i verkligheten.
Användarvisningsbild
av joel80
Vad är det du kört egentligen? Är det Ladan du varit ute med??
av rid54
:D Nej, Nivan kan nog hålla nästan normalt tempo, om man står ut med lite buller... Det jag var ute med var en Volvo TL22 (stabsterrängbil 935). Ett treaxligt monster, 7 ton och 110 hkr, osynkad låda, teknisk maxfart 75. Man är inte först iväg vid trafikljusen...
Användarvisningsbild
av joel80
Idag har jag trängts med andra semesterfirade på E4 norr om Gävle.. 2+1 -väg då det funkar som sämst.

Jag körde med husvagn.. Låg i 90-92 på farthållaren men det gick ner till 60km/h i köerna inför varje enfilig sträcka.

På dom tvåfiliga blir jag ifrånåkt av de framför, då ungefär hälften ska ut o trängas i vänster körfält. Samtidig är det såklart folk som vill om... När man närmar sig enfiligt igen ser man hur alla bromsljus i ormen framför tänds när alla i vänsterfilen ska tränga sig in i samma fil dom myss låg i, fast nu möjligen ett par bilar längre fram.

Jag närmar mig då köslutet skapligt snabbt, kommer ikapp bilar framför som nyss kört om och nu bromsar in.. Jag har släppt gasen men ser att jag kommer få bromsa lite lätt... Trodde jag... För då, ska såklart dom där sista idioterna om, trots en inbromsande kö med naturligt korta avstånd mellan bilarna då inbromsningar minskar säkerhetsavstånden.. Och trots att vänsterfilen redan börjat smalna av för att försvinna.. Så tränger dom sig in framför för att direkt ställa sig hårt på bromsen. Man har faan lust att inte bromsa speciellt hårt... Skylla på att vagnen är tung och att man inte vågade/kunde bromsa mer när dom snodde ens säkerhetsmarginal.

Förbannade stressbullar! Jag har semester.. Orkar inte med er... Åk tillbaka söderut!
av Mwi
joel80 skrev:Förbannade stressbullar! Jag har semester.. Orkar inte med er... Åk tillbaka söderut!
Gäller det även dig själv när du är norr om Gävle :D
2+1 vägar fungerar bra för det mesta om det inte är för många helgbilister ute, de brukar alltid pendla så mycket i hastigheten mellan den enfiliga sträckan och den tvåfiliga sträckan. Men på den typen av väg lär man sig älska den aktiva farthållaren, ställ in lämplig hastighet och låta bilen gasa och bromsa själv utan man själv blir stressad.
av Mikeys
I natt var det inte långt ifrån att jag kraschade bilen... Körde hem från jobbet vid 1-tiden, och när jag ska svänga in på min gata så har man väldigt dålig sikt in på gatan från stora vägen pga höga häckar runt korsningen. Nåväl, jag svängde som vanligt in på den mörka gatan, och nästan omedelbart när jag kommer runt häcken ser jag något som blixtrar till. Efter ett 13-timmars på jobbet har man väl kanske inte världens bästa reaktionsförmåga, men jag lyckades ändå rätt snabbt inse att det var reflexen på en bil och tvärnita. Då hade så klart de boende i första huset valt att parkera sin svarta V70 på gatan, knappt en billängd in bakom häckarna. Då det är trottoar på sidan så stod bilen verkligen mitt på gatan, och jag lyckade stanna bakom den med kanske 1-2 decimeter till godo. Resten av gatan ner var tom på bilar, så det var minst sagt en irriterande parkeringsplats dom hade valt. Det blev nästan till att byta kalsonger... :shock:
  • 1
  • 345
  • 346
  • 347
  • 348
  • 349
  • 553

Hej, Dom där två slangarna som löp[…]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]