Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ha vad gött tror inte att det är några packningar utan det är o-ringar, men jag kan som sagt ha fel :roll:
av THP
Om någon annan funderar på byte av förångare.
Jag sammanfattar det i två bilder.
Faktiskt ett mycket enkelt jobb. Men tidskrävande. Det tar runt en dag. Det finns givetvis genvägar om du är beredd att bända, knäcka och ev förstöra det mesta. Annars låter man det ta lite tid och gör det bra första gången.

Bild
Bild
Bild
av Malmstroem
När jag bodde i England fick jag förångaren bytt av en kille som gjorde det på garageuppfarten utanför vårt hus. Det tog honom under 4 timmar. Jag tror att hade övat ett tag. :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det är ganska så enkelt på dessa bilarna men det är ju som sagt tidskrävande om man inte gjort det så många gånger förut.
av Fritzell
Nu behövs det ju inget förångarbyte på min kärra men hade den varit kass hade jag lätt tagit upp ett hål med dremeln och limmat tillbaka plasten sen....
av THP
Fritzell skrev:Nu behövs det ju inget förångarbyte på min kärra men hade den varit kass hade jag lätt tagit upp ett hål med dremeln och limmat tillbaka plasten sen....
En kul ide..
Men eftersom förångaren går igenom både baksidan på fläkthuset och igenom torpedväggen då skarven är i motorutrymmet, så krävs ändå att mittkonsollen tas ur, att instrumentpanelen minst lossas och sen bänds bakåt för att komma åt att skära.
Då är det inte ens en timmas jobb kvar att göra det på.rätt sätt.
Men du slapp det så då spelar det ingen roll.
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]