Jaha igår vart det som sagt mer skrot inhandlat för en löjligt låg summa :D :D
Det jag fick tag på var detta:
Knacksensor till dom "nyare" styrsystemen.
Knacksensor till M4,4 och resten av styrsystemen. Vet inte när dom gick över från att man kunde endast byta en knacksensor till att man måste byta bägge samtidigt?
Vevaxelgivare till dom "nyare" styrsystemen.
Vevaxelgivare till dom äldre styrsystem.
Kamaxelgivare till dom "nyare" styrsystemen.
Kamaxelgivare till dom äldre styrsystem.
Motortemperatur givare passar till "nyare" styrsystem möjligt att den passar till dom tidigare styrsystemen också?
5 stycken tändspolar i nyskick.
Ventilations galler till V70N med silver inlägg i "handtaget" kan inte så mycket om V70N men jag tror att dessa satt original på classic 07-08 ?:-/
För allt detta fick jag betala 300 kr :shock: :shock: (B) (B) Hörde med volvo vad dom ville ha för en ny tändspole och det var 1000kr styck :shock: och i våras så vart jag ju tvungen att köpa en ny tändspole här i Karlstad på Frykmalms (som jag nu undviker totalt) för 250 kr

:evil: nu fick jag ju 5 tändspolar i ny skick för 300 kr plus en massa annat gött :D :D Förövrigt så var ju tändspolen jag köpte i från Frykmalms också sprucken så som mina är, men dessa i från Kristinehamn är inte alls spruckna :D :D
Lite bilder iaf på fynden :)
Tändspolarna.
Här är alla givarna som jag fick tag på :) När jag skriver "nya" så betyder det till bilar med dom nyare styrsystemen 99-00 :) Från vänster, Vevaxelgivare "nya", Vevaxelgivare "gamla", motortemperaturgivare "nya", Kamaxelgivare "gamla", Kamaxelgivare "nya", Knacksensor "nya" och slutligen knacksensor "gamla". Som synes så skiljer det en del mellan grejerna :)
Här är ventilationsgallerna till V70N
Det blev en hel del att lägga på Volvo "hyllan"
Fråga mig inte varför jag tog med gallerna till V70N tyckte bara att di var snygga och jag kan ju alltid sälja dom till någon, tror inte att dom är så jätte vanliga ?:-/ ?:-/
En till sak som jag skrattade åt var att det inte fanns någon farthållare i den V70in som dessa gallerna satt i och det var ju ändå en V70 från 04 trodde att farthållare mer eller mindre var standard då :shock: