Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har varit ute och monterat den högra diskanten i D-stolpen. Hörde skillnad direkt! :D
Den vänstra är dock inte monterad, då jag fortfarande inte letat fram sladden till den. Tycker det är konstigt, då den andra sitter i ett hölje hela vägen upp på höger sida. ??:-/
Får väl ta och riva bilen någon kväll... :roll:

Tänkte ta och montera dit förstärkaren och radion imorgon kväll om jag hinner. Ska kolla upp ifall Volvo har varit så snälla, så att det redan sitter bult där förstärkaren ska sitta.
Jag har ju mängder med bult hemma på gården, så det är inget problem om det saknas egentligen. :wink:
Bonden1989 skrev:Har varit ute och monterat den högra diskanten i D-stolpen. Hörde skillnad direkt! :D
Den vänstra är dock inte monterad, då jag fortfarande inte letat fram sladden till den. Tycker det är konstigt, då den andra sitter i ett hölje hela vägen upp på höger sida. ??:-/
Får väl ta och riva bilen någon kväll... :roll:

Tänkte ta och montera dit förstärkaren och radion imorgon kväll om jag hinner. Ska kolla upp ifall Volvo har varit så snälla, så att det redan sitter bult där förstärkaren ska sitta.
Jag har ju mängder med bult hemma på gården, så det är inget problem om det saknas egentligen. :wink:
Finns kabeln till den ena högtalaren så finns att den andra där också, kan nog med säkerhet säga att det är fördraget kablage på alla bilar :D

Det går fort att montera dit förstärkaren och radion :D Du kan ju kolla i min garaget tråd så ser du hur jag gjorde, det står på första sidan under guider på vilken sida som monteringen ligger :D gör du som jag och bara viker stolen bakåt så behöver du inte lossa på airbag-kablaget under stolen.
Tyvärr så sitter det inte några bultar där förstärkaren ska sitta.

På min bil så lät det konstigt ur högtalarna i början efter att jag monterat allt, antar att förstärkaren hade varit utan ström en längre tid och behövde en liten stund för att "vakna" upp igen.
Jo, jag är rätt säker på att den kabeln finns också. :wink: Frågan är bara var den är? :roll:

Jag har redan tittat på min bil hur jag ska montera utan att behöva riva så mycket. Senast jag tittade hade jag inte airbag i stolen, men jag kan ju ha fel... :roll: :???:

En c-högtalare har de på bildelsbasen och den är såklart i fel färg! (S)
Ja den har nog bara trillat ner :)

SIPS-bag var standard på dessa bilar så du har att en kudde i stolen :)

Å det betyder att den är i rätt färg för mig :D
Jaha, då har jag varit ute och monterat min radio och förstärkare. :D

Gick väldigt snabbt och enkelt. Jag rev inte lika mycket som DayDreamer gjorde, utan jag fällde stolen, vek undan mattan och plocka bort den gamla radion. Sedan var det bara att skicka ner kabelhärvan genom hålet för radion och ta emot den mellan sparkskyddet och mitt-konsolen. :)

Det blev genast mycket bra ljud i bilen och både radio, kassett och CD funkar som den ska. Det ända är att den helt vägrar att läsa mina brända skivor. :roll:
Har dock inte tagit mig tid att leta reda på den andra kabeln till diskanten bak. Får ta det sen... :wink:

Fick mig dock en otrevlig överraskning när jag tog bort gummimattan på pass-sidan. Det var väldigt blött på mattan och luktade ungefär som rengöringsmedel. :-(O)
När jag sedan vek bort mattan så såg jag att det kommit ur ett hål i sparkskyddet. (Vet inte om det heter så, men jag kallar det så nu. Plastbiten mot värmepaketet.)
Vad jag uppfattar det som och minns så är det värmepaketet som syns i det hålet, så nu har det väl gått helt åt helskotta! :evil:

Visste ju sedan tidigare att det var dåligt, men har skjutit det framför mig hela tiden... :roll:

Jaja, här kommer en bild på den monterade radion.
Foto0222.jpg
SC-901
Foto0222.jpg (545.48 KiB) Visad 326 gånger
Får väl försöka hitta den där kabeln i morgon och sen måste jag ju få tummen ur och montera vingen också...
Den har ju bara legat på hylla i 5 månader! :oops:
Så bra det blev, och ljudet är ju riktigt bra för att vara ett så gammalt system :)

Ja det är förmodligen värmepaketet som läcker men det kan ju även vara kondensvatten ifrån AC-systemet.

Gött iaf att den fungerar man känner sig alltid lika skeptisk när man handlar elektronik prylar :)
Ser att jag glömde att skriva lite igår :lol: :lol:

Dessa radios är väldigt kinkiga på att läsa kopierade skivor.

Har du instruktionsboken till radion??
Du vet att genom att hålla förvalsknapp 2 intryckt när du startar radion så får du fram förprogrammerade Equalizer :) tryck på förvalsknapp 2 tills du hittar Equalizer till din bil V70, för att bekräfta trycker du på volymratten :D
Jag har för mig att på min så fans fyra lägen förprogramerade S70, V70, S40, V40 sen finns ju även custom EQ där du kan mixtra själv :D

Men du kanske redan har listat ut detta? :)
White skrev:Det blev ju alla tiders! :-)-)
Tackar! :D
DayDreamer skrev:Ser att jag glömde att skriva lite igår :lol: :lol:

Dessa radios är väldigt kinkiga på att läsa kopierade skivor.

Har du instruktionsboken till radion??
Du vet att genom att hålla förvalsknapp 2 intryckt när du startar radion så får du fram förprogrammerade Equalizer :) tryck på förvalsknapp 2 tills du hittar Equalizer till din bil V70, för att bekräfta trycker du på volymratten :D
Jag har för mig att på min så fans fyra lägen förprogramerade S70, V70, S40, V40 sen finns ju även custom EQ där du kan mixtra själv :D

Men du kanske redan har listat ut detta? :)
Jo, jag märkte det. Har ju dock bara testat med en skiva, så det kanske bara var den. Är rätt så skönt att slippa den skivan ändå. :wink: Har legat i bilen sen jag köpte den och innan dess hade jag den i S80:n. Bara en massa hemsk Techno... :roll:

Nä, jag har ingen separat instruktionsbok, för den är inkluderad i bilens. I alla fall enligt Volvos tillbehörswebb. Sidan 10:23 börjar det i min bok och går flera sidor framåt. Bland annat med infon som du precis skrivit om. :wink:
Så det har jag redan ställt in! :D
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 55
Fel centerhögtalare?

Sitter på Volvo nu och får detta fixat[…]

Fjärrkontroll / Larmdosa

Hej! Försöker hitta en komplett fjä[…]