Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har problem med min växellåda på min V70 2,4d "classic" -07.

symtomet är att när lådan är varm och man kör på ex 6 växel och man gasar på så bilen växlar ner så "dunkar det till" ibilen rejält. Det "dunkar även till när man står still och lägger i R "backen".
Har precis haft inne den och bytt olja i lådan. Många har ju blivit hjälpta av detta dock inte jag :(.

Nu undrar jag om någon haft samma problem och vad de isåfall har gjort? Är det bara byta eller renovera lådan som gäller? Och kan någon som bytt låda tala om vad det kostar isf.

Bilen har ju rullar 33000.

Tacksam för seriösa svar. :)
Jag har för mig att det finns något som kallas "Block", som är en slags broms i automatlådan. Den ska ha till uppgift att bromsa lådan en aning vid växlingsögonblicket för att få till mjuka växlingar. Denna ska vara ganska enkel att byta på växellådan. Finns nog fler här på forumet, som kan detta bättre än mig. Men som vet vad jag menar...
RonniePersson skrev:Jag har för mig att det finns något som kallas "Block", som är en slags broms i automatlådan. Den ska ha till uppgift att bromsa lådan en aning vid växlingsögonblicket för att få till mjuka växlingar. Denna ska vara ganska enkel att byta på växellådan. Finns nog fler här på forumet, som kan detta bättre än mig. Men som vet vad jag menar...
B4B block heter det har jag för mig?
2000 styck eller båda för 3000. Jag har inte kvar någon bil med tf80 (tack gode gud för det!) så jag behöver dom knappast själv. Båda ska vara fungerande, ena har gått 5-6000mil (internt fel i lådan) det andra vet jag inte miltal på men lådan som jag tog det ur växlade bra. Jag har även en tcm med kabelhärva liggandes.
Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]