Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ronpe
Har uppdaterat MyPOI i min V70 -14 med låt oss säga rastplatser och undrar om någon har koll på inställningsmöjligheterna för på vilket avstånd från POI som varningssignalen ljuder? Görs detta i import filen? Man vill ju inte riskera att åka förbi rastplatserna infallsrikes för hög fart pga sen varning.

Tacksam för era råd!
Användarvisningsbild
av apersson850
Det görs i filen. Nu finns inte varningsavstånd i TopoGrafix schema för GPX 1.1, utan är användarspecificerad data från något annat schema. Jag provade med Garmins utökning, men den begriper inte Volvo. Någon annan här hade listat ut hur man gör på en Volvo, men jag sparade nog inte den informationen. Åtminstone inte där jag är nu.
Användarvisningsbild
av na96gen
Ett sätt är att köra med två skalor samtidigt, då ser man halva på nära håll vad som händer och en med mindre skala för bättre överblick. Perfekt så man inte missar rastplatserna utan kan i god tid bromsa in och svänga av. :wink: :D
Användarvisningsbild
av apersson850
Med röstkommando kan man också fråga efter rastplatser längs färdvägen (om man har en rutt) eller runt bilen. Längs vägen är effektivast, för då får man bara de som man bör köra förbi, inte de bakom en själv.
av andersuw
apersson850 skrev:Det görs i filen. Nu finns inte varningsavstånd i TopoGrafix schema för GPX 1.1, utan är användarspecificerad data från något annat schema. Jag provade med Garmins utökning, men den begriper inte Volvo. Någon annan här hade listat ut hur man gör på en Volvo, men jag sparade nog inte den informationen. Åtminstone inte där jag är nu.
Ja det stämmer att det är utlistat. ;-) Information om hur man gör finns här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9#p1077009

OBS att det jag där skriver gäller en MY -15 med Sensus Connect/Sensus Navigation. Det är mycket möjligt att det funkar även på äldre årsmodeller men det är inget som jag haft möjlighet att testa.

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]