- tor 07 jul 2016, 11:36
2 svarta 4 grå lampor
S60 - Byte lampor AC Panel 3 - urklippt.jpg (419.01 KiB) Visad 501 gånger
5 svarta + 4 blå lampor lampa display syns ej
S60 - bild instrumenthus kretskort belysning.jpg (1.38 MiB) Visad 503 gånger
Hej
Några lampor har slocknat för AC Stereo
Jag hittade lite bilder på forumet men inte tillräckligt.
1. Enligt Volvo är det 5 + 4 lampor i instrumnethuset. Bilden visade 5 svarta + 4 blå. Diodhuset har kit med fler än 9 ??? Biltema har sats med flera svarta, blå olika socklar olika watt 1,1 , 1,2 W etc.
Vad är det för lampor till färddisplayen ? färg på sockel ? , sockeltyp ?, watt ?
Vad är det för sockeltyp (t.ex. B8.4) till de svarta respektive blå?
2. Vad är det för lampor till stereon, watt, färg, sockeltyp? ? Hur många?
3. Vad är det för sockeltyp, watt ? till AC/ECC-enhet. Sitter 6 st 2 svarta, 4 grå? Vilka motsvarar de grå hos Biltema.. kunde inte hitta grå i satsen. Enligt volvo är det inte samma svarta i instrumenhus som AC.
4. Strömbrytaren, hur det nu kan komma sig, till elhiss, höger bak har trillat ner i hålet. Hur sätter man dit denna igen, får man bort ramen på enklaste sätt. Tacksam för bilder var snäppfästena sitter.
5. Hur får man bort/ut instrumenthuset ? Tacksam för bilder
6, Är det samma problem med LED som för några år sedan att de inte lyser upp hela ytan som vanliga lamapor??? I så fall är det ingen mening att byta
. Saknar belysning i olika delar av panelen. Kan man få gul, orange belysning (blinkers orange)
Bilder hämtade från forumet.
Jag vill inte börja riva i något förrän jag vet vad det är för lampor som det skall vara, hur man får bort ramar etc.
Tack
Några lampor har slocknat för AC Stereo
Jag hittade lite bilder på forumet men inte tillräckligt.
1. Enligt Volvo är det 5 + 4 lampor i instrumnethuset. Bilden visade 5 svarta + 4 blå. Diodhuset har kit med fler än 9 ??? Biltema har sats med flera svarta, blå olika socklar olika watt 1,1 , 1,2 W etc.
Vad är det för lampor till färddisplayen ? färg på sockel ? , sockeltyp ?, watt ?
Vad är det för sockeltyp (t.ex. B8.4) till de svarta respektive blå?
2. Vad är det för lampor till stereon, watt, färg, sockeltyp? ? Hur många?
3. Vad är det för sockeltyp, watt ? till AC/ECC-enhet. Sitter 6 st 2 svarta, 4 grå? Vilka motsvarar de grå hos Biltema.. kunde inte hitta grå i satsen. Enligt volvo är det inte samma svarta i instrumenhus som AC.
4. Strömbrytaren, hur det nu kan komma sig, till elhiss, höger bak har trillat ner i hålet. Hur sätter man dit denna igen, får man bort ramen på enklaste sätt. Tacksam för bilder var snäppfästena sitter.
5. Hur får man bort/ut instrumenthuset ? Tacksam för bilder
6, Är det samma problem med LED som för några år sedan att de inte lyser upp hela ytan som vanliga lamapor??? I så fall är det ingen mening att byta
Bilder hämtade från forumet.
Jag vill inte börja riva i något förrän jag vet vad det är för lampor som det skall vara, hur man får bort ramar etc.
Tack
Bilagor
S60 - Byte lampor AC Panel 3 - urklippt.jpg (419.01 KiB) Visad 501 gånger
S60 - bild instrumenthus kretskort belysning.jpg (1.38 MiB) Visad 503 gånger
- By blipblop