Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smokey77
Är det någon större skillnad på topplocksbultarna?
Håller på och renoverar toppen på min XC70 med en B5254t motor.
Letar nya topplocksbultar och blir snart sinnesförvirrad.
Finns bultar från 195:- ( Elring ) till 500:- :(
av THP
Det finns en uppsjö av olika kvaliteter. Men köper man en standardkvalitet så har man siktat högt nog.
Det finns dom som t.ex ALLTID måste ha ARP eller liknande. Det för att dom alltid gör mycket genuina produkter.
Det finns däremot ingen anledning att köpa sådana om du inte tänkt toktrimma bilen och ska nyttja den extremt hårt.
av Smokey77
Tackar för svaren. Blir Elrings bultar då de är billigare än de andra.
Toppackningen blev samma då den har alla förstärkningar mm som originalet.
Hoppas det håller för nya turbon med, den kommer att ha rätt lågt laddtryck men ställbart.
Original kommer laddtrycket väldigt sent, stor nackdel på automaten då den får tugga för mycket i 80-90 kmh.
Tror det är bättre för alla komponenter om det kommer en aning tidigare samt bättre för bränsleekonomin.
av SubMarine
Smokey77 skrev:Tackar för svaren. Blir Elrings bultar då de är billigare än de andra.
Toppackningen blev samma då den har alla förstärkningar mm som originalet.
Hoppas det håller för nya turbon med, den kommer att ha rätt lågt laddtryck men ställbart.
Original kommer laddtrycket väldigt sent, stor nackdel på automaten då den får tugga för mycket i 80-90 kmh.
Tror det är bättre för alla komponenter om det kommer en aning tidigare samt bättre för bränsleekonomin.
Orginal nås fullt laddtryck runt 1800 rpm. När börjar din ladda?

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]