Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tikkapower
Någon som vet om det går att uppdatera en vanlig farthållare till en adaptiv farthållare?
Bilen, en v60 momentum -12 verkar ha allt som krävs monterat i rutan.

Kostar?

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av crumpets
Nej tyvärr. Det är inte i rutan, det är radarn i grillen som ger adaptiv farthållare.
av Schmoyoho
Men båda behövs väl? Adaptiv farthållare inbegriper väl att bilen kan gasa och bromsa själv, t.ex om den identifierar en bil framför som stannat.
av Tikkapower
Lasern som sitter i rutan mäter avståndet till föremål som går saktare eller står stilla. Jag har förvisso radarn i kofångaren också eftersom jag har city någonting som bromsar om jag närmar mig något för fort under en viss hastighet.

Jag "tror" att det i mitt fall handlar om annan programvara, och en annan knapp på ratten...om man ska vara noga.

Ingen här på forumet som jobbar på en volvoverkstad?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Går tyvärr inte uppgradera på din bil.

Lasern används bara till autobroms.
Det är detta som kallas City Safety

I kofångaren har du ingen radar, om det inte är parkeringssensorer du menar? Den sitter i grillen om du har en.
Annars hade du haft adaptiv farthållare redan, fanns inget paket eller option som ger dig radarn utan farthållare vad jag minns.

Dessutom är det ett annat bromssystem också...
Användarvisningsbild
av crumpets
Tikkapower skrev:Lasern som sitter i rutan mäter avståndet till föremål som går saktare eller står stilla. Jag har förvisso radarn i kofångaren också eftersom jag har city någonting som bromsar om jag närmar mig något för fort under en viss hastighet.

Jag "tror" att det i mitt fall handlar om annan programvara, och en annan knapp på ratten...om man ska vara noga.

Ingen här på forumet som jobbar på en volvoverkstad?
Eh... Det är lasern i rutan som är city safety. Det som sitter i grillen är radarn för adaptiv farthållare. Har du en klump i grillen har du adaptiv farthållare.

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep paket […]

Bumpar en gammal tråd..... Är de bara k[…]

Byt bränsletrycksensorn

Har också Broditfäste med aktiv Brodith[…]