Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, var på affären idag och skulle handla lite. Blev gode förvånad då jag skulle fara därifrån, bilen var lite segstartad å helt plötsligt tändes både antispinn och motorlampan. Körde hem den, lät den kallna och startade den igen. Då lös bara motorlampan, väntade tills för nån timme sedan och startade igen, Ja då lös ingen lampa alls. Har kollat efter felkod och fick upp P0335 "Crankshaft Position Sensor "A" Circuit"
Googlade på detta men har som inte fått något vettigt svar.

Ska jag bara byta ut givaren? eller är det något annat som felar?
general55 skrev:Hej, var på affären idag och skulle handla lite. Blev gode förvånad då jag skulle fara därifrån, bilen var lite segstartad å helt plötsligt tändes både antispinn och motorlampan. Körde hem den, lät den kallna och startade den igen. Då lös bara motorlampan, väntade tills för nån timme sedan och startade igen, Ja då lös ingen lampa alls. Har kollat efter felkod och fick upp P0335 "Crankshaft Position Sensor "A" Circuit"

Något är på gång, stick till skroten och plocka sensor mellan motor och växellåda samt kamaxelgivare.
andersbe skrev:
general55 skrev:Hej, var på affären idag och skulle handla lite. Blev gode förvånad då jag skulle fara därifrån, bilen var lite segstartad å helt plötsligt tändes både antispinn och motorlampan. Körde hem den, lät den kallna och startade den igen. Då lös bara motorlampan, väntade tills för nån timme sedan och startade igen, Ja då lös ingen lampa alls. Har kollat efter felkod och fick upp P0335 "Crankshaft Position Sensor "A" Circuit"

Något är på gång, stick till skroten och plocka sensor mellan motor och växellåda samt kamaxelgivare.
Har beställt vevaxelgivaren, den kommer på fredag. Är det nått jätteras på g? Typ kamrem?
Har en V40 2.0T Årsmodell 2000, Stog idag och skulle tvätta bilen och sen när jag väl startade den så börjar antispin lampan samt motor lampan lysa, stängde av bilen och då lyser bara motor lampan, så jag fortsätter att starta om, efter ca 4 försök så slocknar den också... så nu lyser ingen, men vet någon vad de kan ha varit? MVH Jorveen

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]