Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nils44
Hej!

Köpte ett begagnat originaldrag för min v70 på bildelsbasen. Kollade för säkerhets skulle extra noga med säljaren så att det passade min bil och att det var ett högt drag (för bilar utan nivåreglering). Monterade draget för någon vecka sen men har upptäckt att draget ligger ganska lågt i jämförelse med andra v70. När jag sedan kontrollerade artnr visar det sig att detta trots allt är ett lågt drag! :evil: :evil:

Frågan är hur jag skall göra nu? Har vänt mig till säljaren men ännu inte fått något svar. Går det att bara byta själva halsen (upp till kulan) till ett högre? De skruvarna kan jag lossa utan att montera bort något annat. Inte så sugen på att demontera allt och montera på nytt. Det som skiljer ett lågt drag och ett högt drag är väl endast att halsen på det ena är längre (högre)`?
Användarvisningsbild
av apersson850
Det går säkert. Om det är tillåtet att demontera/montera själva draget vet jag inte. Du ska med största säkerhet ha nya skruvar i alla fall.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag räknade med att han får köpa ett helt drag (lärpengar), men sen flytta själva halsen.
Om nu inte säljaren vill ta tillbaka det som är fel, alltså. Men om han vill det vill han nog ha det utan att det är micklat med, så då blir det väl till att demontera det som inte passar. Då faller frågeställningen.

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]