Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo i norr
En bekant är intresserad av att köpa min bil om jag säljer den och om priset är det "rätta". Vad är då det rätta priset? Privatköp, utan garanti, ska ju ligga en bit under handlarnas pris.
Bilen är en XC70 D4 AWD Summum Business E PRO, Automat. Uttagen i oktober 2013 och nu 3900mil på mätaren.
Lastpaket, klimat VOC och ev nåt annat pkt. Drag och el motorvärm.
Är det Blocket som styr prisbilden i Sverige eller Bilpriser eller nån annan lista? Svårt att veta och nu säljs Classic modeller till skapliga priser.
Någon som minns vad denna bil kostade som ny när den tog ut hösten 2013? Jag köpte den sommaren 2014.
Användarvisningsbild
av Derank
blocker kollar alla på numera, privat som handlare. Sedan får man se vad som erbjuds runt omkring och vad den kostade ny och vad du betalat är ovesäntligt.
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
av ChristerN
Om du ska sälja för att köpa annan bil på firma så kan du ju alltid fråga handlaten vad du skulle få i inbyte. Lägg på en liten slant så har både du och din bekant gjort en bra affär.
Bekanten får en bil han vill ha till ett pris som blir svårt att slå och du får mer för den än om du lämnar den i inbyte. Du slipper dessutom en massa "däcksparkare" och annat tjafs.

Ska du inte köpa anna bil istället kan du alltid verka intresserad av en ny bil och fråga vad de skulle ge i inbyte.
av Gabriel
XC70 står väldigt högt i kurs på begagnatmarknaden.
Vissa handlare begär nästan lika mycket för en -14 med ~3500mil som jag nyss betalade för min nya :shock:

På blocket verkar det bara finnas handlare som säljer en motsvarande bil som du har, där ligger (begärt) snittpris på drygt 300K
Användarvisningsbild
av poseidon
Bytte in en likadan i december 2015. Det va nästan exakt samma som din. Den hade gått 3500 mil och va uttagen dec 2013. Fick 273 tkr för den. Det fanns inte något att klaga på, inga repor etc.
Nypris för den va 470 tkr före rabatter.
av volvo i norr
Ojdå, vilket prisras på en ganska efterfrågad modell? Och bara efter 2 år...där la troligtvis ÅF på 50 tusen när bilen åter stod i bilhallen.
Användarvisningsbild
av poseidon
Fast den köptes inte för 470, det va skatteverkspriset. Efter ramavtal och erbjudanden så blev kostnaden 90 tkr på 2 års ägande.

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]