Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LeifA
Andreasace skrev:Lyser alla lampor blått på den felaktiga eller har den flera färger?
Den som inte går, lyser det blåa lampor och min som funkar lyser olika färger.
av Andreasace
Dem med blå lampor är vad jag kallar för en ful Dice.
En kopia på kopia.
Bara öppna upp den och jämföra så ser ni hur strippade den är på kretsar.

Ful Dice
Bild

Bra Dice
Bild
Enheten fungerar säkert men dem vanliga Dice drivrutinerna fungerar inte, utan du måste få tag på alternativa drivrutiner.
Jag vet dock ej vad dem heter.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
Måste jag seriöst skaffa en dator med Windows 7 för att få programmet som följer med o fungera ? Har bara Apple idag .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av adrian_vg
Mikesh89 skrev:Måste jag seriöst skaffa en dator med Windows 7 för att få programmet som följer med o fungera ? Har bara Apple idag .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har inte äppelprodukter en inbyggd virtuell maskin med Windows numer?
av Fred
För mig var valet självklart att skaffa en separat och dedikerad dator för VIDA. Dels för att jag inte gärna installerar okända program i min huvuddator (i synnerhet inte program som jag vet är crackade), men också för att jag ogärna släpar runt på min MacBook i onödan.

Nu hade jag den stora turen att vi råkade ha en Windows-dator med precis rätt spec. och Win7 Pro installerad, som aldrig användes...men hade vi inte haft det så hade jag kollat på Blocket efter en passande dator. Man behöver nog inte pröjsa många hundringar för en dator som uppfyller kraven. Med en laptop som är 100% dedikerad till VIDA kan man känna sig helt trygg med att inte få in virus i sitt system, man behöver inte vara så rädd att lämna den i bilen om så krävs någon gång och kraschar den av någon anledning så är inte hela livet borta, vilket det vore ifall jag installerat VIDA via Boot Camp i Mac:en.

Men alla är ju olika... :D
av glock40sw
Jag har resonerat exakt likadant som Fred ,ville inte slöa Macen onödan med Vida.
Har köpt genom åren 2st begagnade Windows datorer från INREGO och är helnöjd med dom.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Jag har precis riggat VIDA i Virtualbox. Lite krångel eftersom datorn jag hade tänkt ha det på inte visade sig hålla måttet men nu är det igång ser det ut som.

VIDA hittar DICE:en men säger "kommunikationsfel" vilket jag misstänker beror på att den sitter i datorn och en laptopladdare istället för i bilen, rätt tänkt eller bör jag misstänka att något annat är fel?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Nu har jag fått igång allt. Mina problem berodde helt på att jag inte hade aktiverat USB 2.0 i Virtualbox. Med det på fungerade allt direkt vid installationen utan problem.

För Googles skull om någon söker i framtiden:
VIDA 2014D. Windows 7 32-bit direkt från skiva utan uppdateringar annat än IE11.

Felen jag fick var att DICE:en installerades till synes OK men visades med ett gult utropstecken i enhetshanteraren i den virtuella maskinen. I informationen stod "cannot start" om enheten.
av Rumpnisse
Snart dags att testa kina Dice, behöver bara köpa mig en billig laptop.
* Windows 7 Professeional/ultimate

* Hur mycket minne är minimum?
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 241
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)