- sön 03 jul 2016, 22:24
Tette: Vi har redan provat häst-metoden, typ dom första 30 sidorna... Hjälper inte... Lyset är på men ingen är hemma...
Moderator: Moderatorer
Exyzäta skrev:Nu är ju iallafall bilen värd några tusenlappar ändå, vad tror du den är värd med en skrotad motor? Är det inte bättre och förståndigare att byta remmen, varför vara så negativ till ett byte i tid?Well... Den är nog inte värd varken mer eller mindre med rasad motor. Skrev en tråd om det här på garaget ("Lillarapunzels 940 vrak"), men hade tidigare en 940 -97. Den köpte vi för 18 000 kr, den hade haft 1 ägare och gått 17 000 mil. Visade sig vara totaldefekt, aldrig servad, trasig ABS, dessutom sönderrostad (men övermålad med tipp-ex!) m.m. Och när vi tillslut sålde den - den gick inte att starta då, fick vi 7 000 kr. Så med tanke på att Blå bara gått 23 000 mil, visserligen haft 5 ägare, men ändå är helt rostfri m.m. Så borde vi väl nästan få tillbaka de 8 000 kr vi betalat.
Lucif3r skrev:Tette: Vi har redan provat häst-metoden, typ dom första 30 sidorna... Hjälper inte... Lyset är på men ingen är hemma...Saknas det en häst i stallet?
Tette skrev:Glöm inte salladskryddan, ingefära, kanel, ett ägg och glykolen som lär blanda sig fint däri så att man även får en go söttma på allt och lite topping på det med lite gummi bitar från kamremmen, mm låter mumsigt :mrgreen:Lucif3r skrev:Tette: Vi har redan provat häst-metoden, typ dom första 30 sidorna... Hjälper inte... Lyset är på men ingen är hemma...Saknas det en häst i stallet?nåväl, när ventilsalladen är ett faktum kanske vi alla kan skramla en peng till salladsdressingen. Jag har iaf försökt likaväl som ni andra. Tack för mig.
Lillarapunzel skrev:Daydreamer: You are not alone.......................Hehe tur det :lol: Men ska det spåra så ska det spåra ur ordentligt
DayDreamer skrev:Hahahahahaha sant! (R)Lillarapunzel skrev:Daydreamer: You are not alone.......................Hehe tur det :lol: Men ska det spåra så ska det spåra ur ordentligt:mrgreen:
Förresten jag har glömt en sak Byt kamrem!!!!!!!!!
Lillarapunzel skrev:Hahahahahaha sant! (R)Ja typ nu imorgon
Jag ska byta kamrem. Någon gång i framtiden.
Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]
De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]