Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev:Ugh.... en övningskörare och ett plötsligt kamremshaveri................. hoppas det inte är fler ute på vägarna då. Er skiter jag fullständigt i, men blanda för fan inte in oskyldiga trafikanter.
Äsch, ingen risk med kamremmen, den går ju bra upp till 100, då är det ingen fara! :roll:

Håller man sig under 100 behöver man aldrig ens tänka på att byta remmen.
av Lillarapunzel
White skrev:
Lucif3r skrev:Ugh.... en övningskörare och ett plötsligt kamremshaveri................. hoppas det inte är fler ute på vägarna då. Er skiter jag fullständigt i, men blanda för fan inte in oskyldiga trafikanter.
Äsch, ingen risk med kamremmen, den går ju bra upp till 100, då är det ingen fara! :roll:

Är du seriös med det sistnämnda?! :shock:
Nu har vi visserligen bara haft bilen i typ 3 månader och kört 177 mil (räknade jag nyss ut), men den har knappt aldrig i vår ägo gått mer än 100 km/h. Om pappa kört om någon på motorvägen eller så visst, men annars går den i typ max 90-95 km/h. Dessutom kommer den när den väl blir "min" och jag har körkort gå mycket med släp, m.a.o. max 80 km/h. Vore ju perfekt om man slapp tänka på kamremmen! :D
av Lillarapunzel
White skrev:Bryr du dig verkligen?
Om vi säger såhär; Så länge bilen går bra och det inte är några konstigheter får den låta/lukta/se hur jävlig ut som helst. Men när den inte längre går i typ ens 70-80 km/h är det väl kanske idé att ta den till verkstad eller åtminstone sluta köra den.
Användarvisningsbild
av svergie2
Lillarapunzel skrev:
White skrev:

Är du seriös med det sistnämnda?! :shock:
Nu har vi visserligen bara haft bilen i typ 3 månader och kört 177 mil (räknade jag nyss ut), men den har knappt aldrig i vår ägo gått mer än 100 km/h. Om pappa kört om någon på motorvägen eller så visst, men annars går den i typ max 90-95 km/h. Dessutom kommer den när den väl blir "min" och jag har körkort gå mycket med släp, m.a.o. max 80 km/h. Vore ju perfekt om man slapp tänka på kamremmen! :D
Bild

//Kantig unge.
av Tette
Alltså förlåt men nu kan jag inte vara tyst längre, vet inte om människan är ett troll eller helt enkelt bara inte har den grundläggande kunskapen när det kommer till bilar som man borde läsa in sig på? Särskilt om man nu planerar att ta körkort någon gång i framtiden?

Tänk så här - om bilen vore en häst.. Den är lite halt, ser ovårdad ut och får väl dåligt foder så den är lite mager och dålig i magen. Du fortsätter att rida hästen i skritt och trav, det funkar ju hästen bryter inga ben men ser onekligen plågad ut. Det är väl klart - den säger ganska tydligt att den inte orkar men gör det i alla fall. Sen får du för dig att det här går ju jättebra och nu ska vi galoppera. Vad händer? Jo din häst som har sagt åt dig att den inte mår bra bryter benet och vad gör man med hästar som bryter benet??
Samma princip med din bil. När kamremmen går av (hästen bryter benet) så är det kört. Istället för att ge din häst bra mat, vård och omsorg så driver du den i döden, för den har ju inte klagat tillräckligt...

Fast vad vet jag efter 20 år som hästtjej...
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 159

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid