White skrev:Ajajaj.... Inte något hokus pokus medel i maskinen väl!?
Spela roll, motorn kommer ju rasa i vilket fall :roll:
Moderator: Moderatorer
White skrev:Ajajaj.... Inte något hokus pokus medel i maskinen väl!?
Lucif3r skrev:Det har du iofs rätt i...White skrev:Ajajaj.... Inte något hokus pokus medel i maskinen väl!?
Spela roll, motorn kommer ju rasa i vilket fall :roll:
White skrev:Går det inte med grillkrydda? :mrgreen:Salladskrydda hade varit mitt första val när det gäller ventilsallad.
Lucif3r skrev:Spela roll, motorn kommer ju rasa i vilket fall :roll:Frågan är ju vad som är värst: köra motorn och hoppas att ts kommer ihåg efterfylla olja och hålla tummarna att kamremmen inte går av, eller kasta pengar på att byta remmen och se om den klarar sig genom en besiktning. Jag har själv syskon som nätt och jämnt kan tanka, också med en bil som tar olja. Long story short så blir oljenivån inte kollad oftare än när jag gör det själv.
White skrev:Det har du iofs rätt i...Brukar man inte säga det att ett ägg eller två i motoroljan tätar läckage?
Kanske fylla den med fogskum? :roll:
Schmoyoho skrev: Salladskrydda hade varit mitt första val när det gäller ventilsallad.Hahaha! :lol:
Schmoyoho skrev:Ja kanske det funkar också iaf så har jag även hört att ägg i kylaren också stoppar läckage, det vet jag ju inte om det är sant/fungerar men ingefära fungerar en kompis har provat :)White skrev:Går det inte med grillkrydda? :mrgreen:Salladskrydda hade varit mitt första val när det gäller ventilsallad.Lucif3r skrev:Spela roll, motorn kommer ju rasa i vilket fall :roll:Frågan är ju vad som är värst: köra motorn och hoppas att ts kommer ihåg efterfylla olja och hålla tummarna att kamremmen inte går av, eller kasta pengar på att byta remmen och se om den klarar sig genom en besiktning. Jag har själv syskon som nätt och jämnt kan tanka, också med en bil som tar olja. Long story short så blir oljenivån inte kollad oftare än när jag gör det själv.
White skrev:Det har du iofs rätt i...Brukar man inte säga det att ett ägg eller två i motoroljan tätar läckage?
Kanske fylla den med fogskum? :roll:
White skrev:Går det inte med grillkrydda? :mrgreen:Ja det fungerar nog också skulle jag tro. :mrgreen:
White skrev:Ja går bilen bra under 100km/h är det ju ingen fara, bara att gasa på...Precis! :D
Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]
Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]