Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Fast i MPs fall är det S som är boven tror jag.. Som i sin tur kan ha påverkats av lobbyister. Kanske inte så konstigt att dom fått vika ner sig med tanke på att dom är det mindre partiet i regeringen.. Men klart att det rimmer illa med "vallöften".
Vallöften blir så märkliga.. Folk tror att alla löften ska infrias även fast partiet inte har egen majoritet. Utan egen majoriter blir det kompromisser.. Ingen konstigt med det.. Så har det alltid funkar fram till att högersidan bildade enparti.
Politik är politik och det är en mandatperiod så det är inget långsiktigt tänkande vi får höra.
Jag gillar ju inte MP även om jag ser Lövin som ett nyttigt tillskott då hon verkar vara en realist och inte trampa på små rosa fluffiga moln.
Inte för att jag ogillar miljö utan för att jag tror dom är orealistiska och kommer med förslag som är rent uppåt väggarna och samhällsekonomiskt skadligt.
S är en enorm organisation i det här landet och har nog överlägset störst makt genom fackföreningar och sina förgreningar.
Att kika på före detta politiker ger ju också en bild av vad dom står för.
Helt klart att dom lobbar och har hemliga möten då det bara är att kika på vart före detta politiker hamnar.

Hade S fått regera ensamma hade det sett annorlunda ut.
Hade MP fått regera ensamma hade det sett annorlunda ut.
Nu blev det en halvhjärtad sörja som skall leda landet vilket är olyckligt.

Vad som hade varit bäst för Sverige får vi kanske aldrig veta.
Glöm inte att det var Alliansen som har satt oss i denna situation.

joel80 skrev:Fast i MPs fall är det S som är boven tror jag.. Som i sin tur kan ha påverkats av lobbyister. Kanske inte så konstigt att dom fått vika ner sig med tanke på att dom är det mindre partiet i regeringen.. Men klart att det rimmer illa med "vallöften".
Vallöften blir så märkliga.. Folk tror att alla löften ska infrias även fast partiet inte har egen majoritet. Utan egen majoriter blir det kompromisser.. Ingen konstigt med det.. Så har det alltid funkar fram till att högersidan bildade enparti.
Att ge vallöften är inget fel. Alla vet om att om ett parti skall kunna genomföra sina vallöften till 100% måste det partiet få 51% i ett val. Men Mp med Gustav Fridolin i spetsen med sin kelgris kolbiten som han hade med överallt och kolet var värre än sstan himself. Kolet skulle bekämpas med alla medel. Men nu säger Mp "det har vi inte sagt", "det har vi inte lovat", "inget vallöfte vi har lovat" osv istället för att säga att dt var ett vallöften men vi har inte egen majoritet istället för att försöka med att släta över det på ett urdåligt sätt.
Sant... Alltså att dom krånglar till situationen för sig själva... Däremot vet absolut inte ALLA att partier inte kan genomföra sina vallöften trots att dom inte har egen majoritet! Kvällspressen bidrar till rätt mycket av den "okunskapen" och det är ju var och varannan månad partier (oavsett vem som vunnit senaste valet) får ta skit för ej infriade lötften trots att dom kan ha under 10% av rösterna...
Miljözoner finns redan. De bilar som brukar förbjudas är ofta från 1996 och tidigare.

Angående skillnad mot deklarerad förbrukning är inte det ett drivmedelsproblem utan ett körcykelproblem. Vad var det för drivmedel i den bil som ljög mest mot förbrukningen här? http://teknikensvarld.se/citroens-och-p ... an-316006/ Jo BENSIN...
Lövet skrev:Miljözoner finns redan. De bilar som brukar förbjudas är från 1996 och tidigare.

Angående skillnad mot deklarerad förbrukning är inte det ett drivmedelsproblem utan ett körcykelproblem. Vad var det för drivmedel i den bil som ljög mest mot förbrukningen här? http://teknikensvarld.se/citroens-och-p ... an-316006/ Jo BENSIN...
Men denna nyhet tolkar jag som att kraven kommer bli ännu hårdare på grund av problem med luftkvaliteten som orsakas av kväveoxider.
https://www.umwelt-plakette.de/de/infos ... kette.html
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]

finansiera V90

Tveksam om Volvofinans har sånt upplägg[…]

Verkar att den verkstad kan bara göra ett byt[…]