Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Holmen87
Har problem med en motor i ena v70:n som läcker någonstans från motorn
vi har bytt nedre packboxen , oljetrågs packningen , oljerycksgivaren o ändå läcker den olja vart kan det tänkas läcka?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara axeltätningar som är dåliga vid t.ex. vevaxel. hur länge sen är det du servade vevhusventilationen?

Mvh GK
av Holmen87
gnestakalle skrev:Kan vara axeltätningar som är dåliga vid t.ex. vevaxel. hur länge sen är det du servade vevhusventilationen?

Mvh GK
E dom svåra att byta?

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du bör nog serva vevhusventilationen då det är en trolig orsak att motorn trycker ut olja. Tätningarna har jag aldrig bytt på en tvärställd motor så jag kan inte riktigt svara på det men jag kan väl säga att om det skulle vara bakre (mot växellådan) vevaxeltätningen så är det väl en del mek. Med lite tur räcker det med att fixa vevhusventilationen och den bör ju fixas i vilket fall som helst.

Mvh GK
av Holmen87
gnestakalle skrev:Du bör nog serva vevhusventilationen då det är en trolig orsak att motorn trycker ut olja. Tätningarna har jag aldrig bytt på en tvärställd motor så jag kan inte riktigt svara på det men jag kan väl säga att om det skulle vara bakre (mot växellådan) vevaxeltätningen så är det väl en del mek. Med lite tur räcker det med att fixa vevhusventilationen och den bör ju fixas i vilket fall som helst.

Mvh GK
Okej får se till o göra rent den o testa funderar på om det kan vara topp packningen?

av Holmen87
Lucif3r skrev:Svårt och svårt, det är väl relativt. Det är en del jobb, det är det... Du lär ner med insuget bl.a., och beroende på hur illa det är kanske du måste ner med tråget också.
Ofan låter som en del arbete

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]