- fre 01 jul 2016, 22:30
Och spekulera går ju bra, men att säkert påstå att föraren inte hade kunnat undvika olyckan tycker jag är konstigt med tanke på att så lite fakta är känt.
Allinug skrev:Fast nu var det väl en traktor av något slag med släp som inte autopiloten registrerade på grund av ljusbilden. Jag har svårt att se att en uppmärksam förare som aktivt kör bilen missar en traktor som passerar tvärs över vägen, oavsett färg och himmel. Det låter med andra ord som att föraren mycket kan ha ägnat sig åt något annat, men nu spekulerar jag bara.Linqid skrev:Ja, det var så jag tänkte. Men en annan möjlighet är ju att en förare av kött och blod skulle kunnat agera irrationellt på något sätt och därigenom undvikit olyckan. Eller att hela färden skulle ha blivit en helt annan färd om en människa hade kört.Allinug skrev:Vilka siffror kan ses som acceptabla då?Hur vet du det? För att Tesla påstår att det inte gick att se trailern?
I detta fall hade inte heller föraren kunnat undvika olyckan. Så hur mycket bättre måste en autopilot vara?
Och spekulera går ju bra, men att säkert påstå att föraren inte hade kunnat undvika olyckan tycker jag är konstigt med tanke på att så lite fakta är känt.
Kör: BMW 340i xDrive Gran Turismo M-Sport -18 och BMW M140i xDrive Shadow -18