Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jk44
Hej!

Behöver lite hjälp med att installera en trailermodul till min V70 My12 (Tillverkad 201111)

Jag har köpt en beg krok och fick då med en 13 polig kontakt samt en trm. Trm har artnr 30716987. Vad jag har förstått är detta den gamla trm som inte är kompatibel med LED. Detta bryr jag mig inte om då jag kör med släp väldigt sällan.

1. Fungerar denna TRM med min bil?

2. Hur jag går tillväga när jag installerar denna trm? Har hittat instruktioner för hur man installerar den nya på volvo men kan ej hitta någon instruktion för den jag har. Skall det användas ytterligare kablage, det som volvo kallar kablage, trm och som de använder ihop med den nya trm eller går det att koppla in denna trm direkt i det fördragna?

3. Går det att testa TRM på något sätt innan jag åker till Volvo för att uppdatera mjukvaran? Går det mäta ström på uttaget utan att programvaran är nedtankad?

Tackar för hjälpen på förhand!
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har en 2012:a som har drag monterat från början. Alltså har den en TRM som gällde då, midsommar 2011. Den ligger långt fram till vänster under golvet i bagageutrymmet. Kablaget är pluggat rätt in i TRM. En tilläggssladd för ständig matning (15 A) är inkopplad till elcentralen längst bak till vänster i bilen.

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]