Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wolfbbq
Har belastat ledning mellan plint 27 och 31b med förbrukare lampa 21 watt
även till jord plint 31
med bryggning mellan 15-87 är det inga problem då går den felfritt

sätter i relä 2/23 låter bil gå på tomgång och det kan variera allt mellan 5-30 min
så tappar den signal från plint 27 och det känns som att det är värme relaterat
det som ska styra den informationen till box är givare 7/25 via tänd box på plint 1
men i vilka plintar/ledningar den informationen bränslebox får den till framgår inte på elschema tyvärr

Det finns en del kandidater 14-21-26-18-5 från tänd-box till sprut-box

Och varför ska det vara en modulerande ström från plint 27 till 31b?

Bild
av Wolfbbq
DayDreamer skrev:Ok håller tummarna för att du hittar felet :D

Ja det kan fan behövas
Skulle kunna skita i problemet och ta en annan styrström men i detta läge är det som att kapitulera

Om man fick tag på någon gammal Uv på Volvo som har jobbat med systemet och där igenom fått en bättre förklaring på hur system i boxar fungerar
detta kan fan inte vara nått unikt fel ???

;-// :-(O) ?:-/ ?:-/ ??:-/
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Wolfbbq skrev:
DayDreamer skrev:Ok håller tummarna för att du hittar felet :D

Ja det kan fan behövas
Skulle kunna skita i problemet och ta en annan styrström men i detta läge är det som att kapitulera

Om man fick tag på någon gammal Uv på Volvo som har jobbat med systemet och där igenom fått en bättre förklaring på hur system i boxar fungerar
detta kan fan inte vara nått unikt fel ???

;-// :-(O) ?:-/ ?:-/ ??:-/
Ja det skulle ju vara bra men just 850 92-94 är lite speciella så det kan vara svårt att hitta någon som har erfarenhet av dessa styrsystem. Nu vet jag inte men har inte typ 940 också samma styrsystem LH-jetronic 3.2?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Wolfbbq skrev:PROBLEM LÖST

:-)-) :-)-) :-)-) :-)-) 8) 8) :-@ :-} (B) (RO) (BE) (BE) (BE)
Skriv gärna vad det var som felade då det blir lättare för nästa person som har samma typ av fel.
av Wolfbbq
DayDreamer skrev:
Wolfbbq skrev:PROBLEM LÖST

:-)-) :-)-) :-)-) :-)-) 8) 8) :-@ :-} (B) (RO) (BE) (BE) (BE)
Skriv gärna vad det var som felade då det blir lättare för nästa person som har samma typ av fel.
Av en ren slump var jag förbi Volvo i byn där jag förövrigt har jobbat men det var länge sedan och då på LV sidan
Snackade lite med gubbarna där och tog upp problemen
På en bänk låg ett beg bränsle relä som de använde som test relä så en av mekanikerna sa ...-vafan ta och prova det här (Det kan ju vara fel på det du har bytt)

Och kan du tänka ..ner och starta bilen den la av som vanligt plugga i det från Volvo ......Går som en klocka

Men så är livet man får inte ta något för givet framförallt när det gäller nya bränslerelän
Hade jag tidigare mätt styrpuls från från plint 27 och fastställt att signal var ok så hade blickarna vänts mot relä mycket tidigare
Men va fan nu är det detaljer för styrning av insprutning som är på topp så man får tänka positivt

Nu blir det att plocka ihop den gamla 850-n tvätt och på med vax ( Meguiar's Ultimate Paste Wax)
Själv blir det ett par bryggmästaren

Önskar alla en trevlig sommar

(BE) (BE) (BE) (BE) (RO) (RO) (W) (W) (W)
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]