Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dengroth, du måste ju göra ett reportage om din exotiska "den ultimata V40 CC'n"
går ju inte att hitta för provkörning någonstans typ.
W.A.P.E. skrev:Dengroth, du måste ju göra ett reportage om din exotiska "den ultimata V40 CC'n"
går ju inte att hitta för provkörning någonstans typ.
Nja reportage e jag inte rätt man att skriva... Men en snabb recension.. Original så e det en kalaskul bil med mycket bus potential men samtidigt en bil som är lugn o trevlig o köra. Med polstar så blir den lite mer hysterisk och man får verkligen köra med ett ägg på gasen för o inte göra sig av med körkortet. Det blev mycket körglädje och och en bil som nästan lurar dig till att vara busig då det inte behövs mycket innan det blir åka av. Jag gillar det skarpt men jag får verkligen tänka mig för och använder farthållaren en del för säkerhets skull.

Bilen över lag kan vara lite bullrig så det gäller att tänka sig för framför. allt vid däckval. JAg gillar motorljudet i VEA motorn skarpt och den blev ytterligare lite rappar i motorljudet nu som optimerad.

Som vinterbil så va det ett stort leende på läpparna hela vintern. alltid varm när man ska åka med volvo on call. samt att petade man ur ESC samt putta i sportläge så tillåter elektroniken en väldigt rolig körning utan att blanda sig i speciellt mycket så det va mycket åka med breda härliga uppställ och fyrhjuls spin blev det. Tösen jublade vilt och skrek "meeer pappa det e som på Liseberg" (hon e 6år) Tanten va väll inte riktigt lika road men skrek ungefär lika högt fast lite andra ramsor :)

Så över lag så är bilen en mycket trevlig bekantskap långt över förväntan. Klär snyggt i vitt med samma fälgar som du har på din avatar :)

Sva vi diskutera V40cc däremot så kanske vi borde flytta det till en ny tråd i rätt kategori... :) men detta handlar ju en hel del om T4 VEA my16 så jag chansar på att det får ligga kvar här som ett svar :)
De får flytta det till annan tråd isf :)
Bullret finns där, helt klart, beror mest på våra billiga vägar.
Du borde ju kunna komplettera med Polestar luftfilter, borde passa. Bör ju tom funka i en gammal V70 T4 som är VEA?
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]