Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MartinS skrev:De absolut bästa stolarna, i allafall för mig, är V70N sportstol, inte komfortstolen som du länkar till högt upp.

Bild
Åhh de där var Sköna! Nu saknar jag min s60...
av dissonans
Ytterst intressant, det trodde jag helt ärligt inte. Siffrorna visar att jag har fel och du rätt, men mina långa lår håller inte med siffrorna. Jag sitter väsentligt mycket sämre i nya 60 än nya 70, blir trött i låren i nya 60. Varför har jag tyvärr ingen rationell förklaring till, kanske är stolen klenare och erbjuder sämre stöd trots dess tre extra centimeter?
Dock når inte V70 II-stolarna upp till (enligt min kropp) Volvos bästa stolar någonsin: Sportstolarna i gamla 60/70.
av JE Jr
Förutom de ovanstående finns även en lädervariant till S80/V70II kallad Sovereign Hide. Den fanns bara 2007-?2009? och är hyffsat sällsynt. Den liknar standardstolen, men med dubbelsömmar liknande d
tygstolen från XC70 samt finare och mjukare läder än det vanliga.

Det där med dubbelsömmar behöver du dock ej vara orolig för, dessa märks knappast av vid vanlig körning, iallafall har då inte jag gjort det.

Hittar tyvärr ingen bra bild på nätet på Sovereign hide :( Här är en bild från min bil, men den visar väl knappt nåt vettigt...

Bild

Justja, det finns en R-.Designvariant till V70II också, den upplever jag som lite mer välstoppad och hårdare än standardstolen.

Den skönaste jag suttit i i S80N/V70II är dock de tidiga icke-ventilerade Excecutivestolarna till S80N, men de finns nog inte till V70?

Se ex. denna annonsen:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vo ... LSO_EXPORT
av swemax
Har precis hunnit med en tripp T&R Sthlm Gbg i min V60 2014 med sportläder
Så nöjd:-)
Inga tendenser till träsmak eller domningar inte V70N klass men inte långt borta
Klart skönare än V70II

Är 190cm så lårstöd behövs
av RCE
Har precis bytt från V70 MY10 till XC60 MY14 och upplever de nya stolarna som mycket bättre än de jag hade i min V70. Det känns som om jag sitter mycket stadigare och mer avslappnat än tidigare.
av Macki
Skönaste sätena har alla årsmodeller av Buick park avenue,sitter bekvämt även efter 100mil.Kör S40 till vardags men max 4 mil i dessa parkbänkliknande sätena.
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]