Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pour
Hej,

Hämtade ut bilen idag och tycker att side scuff plate:sen sitter alldeles för långt bak 2-3 cm fel. Jag försöker få fram montageanvisningarna dock finns dom inte att tillgå på volvos hemsida. Någon som har dessa tillgängliga när jag skall hävda min rätt hos handlaren igår, jag vet att måtten står där. (noterades när vi kikade på bilen innan utlämning).

stort tack i förväg
av pour
Man kommer åt lyftpuntkerna vad jag kan se.
Såhär ser dom flesta bilar ut. om man tittar på side scuffsen så är dessa i linje med dörrarnas linje.
Bild
Mina stämmer inte alls, dom är placerade ca 1,5-2 cm längre bak.
vet att det finns måttangivelser i beskivningen, men volvo har tagit bort monteringsbeskrivningen av någon anledning.
av Jojje62
Har kollat monteringsmanualen och det finns inga direkta mått angivna.
Utan det är en pil på själva hållaren som man sätter mittför skarven i tröskeln under bakdörren.

Jag tror att mina ser ut som på bilden, men jag kan checka i kväll (jag har monterat mina efter beskrivningen).
av Jojje62
Min ser ut som på bilden tycker jag.

Mäter jag till skarven på tröskellådan till bakänden så är det ca 85mm.

Bild
av pour
Jojje62 skrev:Min ser ut som på bilden tycker jag.

Mäter jag till skarven på tröskellådan till bakänden så är det ca 85mm.

Bild

stort tack skall ut och mäta på morgonen.
av pour
Då vart de som jag trodde, 2 dagar gammal bil skall in i verkstaden igen och på på nya side scuffs som flyttas 3 cm längre fram.
Sen tyckte bilia att den även behövde en invändig samt utvändig städning/polering.
av Marlin1895
Är det svårt att montera dessa själv med bra resultat om man är normalhändig? Verkar ju inte så komplicerat när man läser instruktionen men det bär mig lite emot att borra i bilen själv.

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]