- tis 28 jun 2016, 19:56
#1089395
Hej.
Äger en V40 från 2000 med 1.8l motor. Har nu inhandlat en likadan bil för att bla byta motorhuven som är risig.
Bilen står ca 20 mil bort i närheten av en vän till mig.
Eftersom att bilen inte går att köra då lådan rasat så tänkte jag bogsera den hem till min vän och plocka de delar som är
"bra att ha på hyllan" och sen köra den till en skrot nära honom ,på det viset slipper jag ta den på biltrailer 20 mil hem.
Nu till min fråga.
Vilka delar rekommenderas att spara,som kan vara bra att ha ?
Sitter rails på bilen som jag köpt men inte på min så jag tänkte flytta över dessa, någon som har instruktioner på detta arbetsmoment ?
Visst löser det nog sig bara man börja skruva men det är alltid bra att ha lite koll innan så kan man spara lite tid.
Även tacksam för andra tips som man kan tänka på i samband med detta.
Mvh
Johan
Äger en V40 från 2000 med 1.8l motor. Har nu inhandlat en likadan bil för att bla byta motorhuven som är risig.
Bilen står ca 20 mil bort i närheten av en vän till mig.
Eftersom att bilen inte går att köra då lådan rasat så tänkte jag bogsera den hem till min vän och plocka de delar som är
"bra att ha på hyllan" och sen köra den till en skrot nära honom ,på det viset slipper jag ta den på biltrailer 20 mil hem.
Nu till min fråga.
Vilka delar rekommenderas att spara,som kan vara bra att ha ?
Sitter rails på bilen som jag köpt men inte på min så jag tänkte flytta över dessa, någon som har instruktioner på detta arbetsmoment ?
Visst löser det nog sig bara man börja skruva men det är alltid bra att ha lite koll innan så kan man spara lite tid.
Även tacksam för andra tips som man kan tänka på i samband med detta.
Mvh
Johan