Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lanner
Hej,

Jag har en Volvo C70 (cab) årsmodell 2001 och originalradion SC901 med dolby surround systemet. Tyvärr är det bara mittenhögtalaren (den som sitter uppe på instrumentpanelen) som låter. Radion funkar annars som den ska och även elantennen. Någon som har något tips om vad som kan vara fel?

MVH/Erik :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kolla så att kontakterna till förstärkaren sitter i ordentligt och att även kontakterna bak i radion sitter i ordentligt. Detta har du säkert redan kollat men kolla så att du inte har ställt in radion så att den enbart spelar på vänster/högersida eller enbart fram/bak :)

Centerhögtalaren drivs direkt av radions inbyggda förstärkare där av att det är bara den som låter.

Nu vet jag inte vart förstärkaren sitter på C70 men har du en förstärkare på 4X50 watt så sitter den garanterat under passagerarstolen, förstärkaren på 4X100 watt kanske också sitter under passagerarstolen men jag är inte lika säker på det.
Användarvisningsbild
av lanner
Tack för tipset!
Nu är det löst, det var båda säkringarna (20A) till förstärkaren 4X100 watt som hade brunnit.
För info sitter förstärkaren på förarsidan bakom panelen i bakluckan.

Elden är släckt :D

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]