Eldin skrev:BennyL skrev:Varför skall bilen släcka parkeringsljusen när man stoppar bilen? Då faller liksom vitsen med parkeringsljus... :roll:
För att jag vill köra runt med parkeringsljus och dimljus utan att behöva vrida på vredet hela tiden...
Det vill jag också göra. Tänkte aldrig på tanken att kolla sånt innan jag köpte min v70 också en 2013. Besviken blev man dock....Helt sjukt att en så pass ny bil inte har autoläge på strömställaren. När VAG kom med det 2008 om de inte var ännu tidigare.
Man kan ju fråga sig varför inte volvo har autoläge ( 4 lägen på strömställaren ) på tidigare bilar än 2014? :-O)
Har det med säkerheten att göra eller vill de bara sälja onödigt mycket xenonlampor till svenssons som inte orkar vrida om sitt vred varje gång de startar / stänger av bilen.
Bör man inte på en äldre v70 än 2014 kunna få autoläge för dimljus / drl på något vis?
T.ex om man köper en strömställare från en begagnad / krockad v70 nyare än 2013 och sätter i sin äldre v70 ( Ser ut ha samma form så bör väl passa rakt av i hålet som blir vid byte ) Kostar ca 400-500 beggade på bildelsbasen.
Sen köper man DRL dimljus från tyskland från en xc70 eller v50 nya i kartong volvo orginal för ca 1200-1300 kr per par med frakt hem till dörren & smackar dit.
Så åker man förbi volvo och får inlagt 2014 eller nyare ljusinställningar så bör man väl ha autodimljus på sin äldre v70 eller hur funkar det riktigt?
Vill också VÄLDIGT gärna ha dimljus i 0 läge / auto läge på min MY13 v70.
I värsta fall bör man väl kunna sätta dimljusen på separat knapp inne i kupen så dom går på parkeringsbelsyningen så då lyser de ju alltid om knappen är tillslagen ( inte som nu man måste trycka igång dimljusen varje gång man vrider av å på bilen )
Så programmerar man bort auto halvljus i 0 läge.
Lösning på detta vore guld värt ?:-/ :lol: