Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Njansson
Köpt varselljus idag på förpackningen står det att man ska koppla till en switch jag kopplade på parkering men då funkade det inte. Någon som har nån idé hur jag kan koppla utan switxh?
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Hur menar du när du säger kopplade på parkering? Försökte du skarva dig in på + och - till parkeringsljuset? Det är inte riktigt rätt. Inte minst pga. att man överbelastar den kretsen i förhållande till dess kabeldimension och avsäkring.

Du bör montera in ett enkelrelä som styr varselljusen, på samma sätt som när man kopplar in extraljus.

Vissa bilar har fördraget kablage så att allt som behövs är att koppla in en kontakt och sedan sätta in en säkring på avsedd plats i elcentralen. Har dock ingen aning om hur ser ut i gamla volvo...
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Bäst är väl att använda strömmen från parkeringsljusen som styrström till ett relä för varselljusen och sedan kan du sätta en strömbrytare på varselljusens krets som för övrigt, som jeppe940 påpekade, borde ha en säkring för den kretsen.

Mvh GK
B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]

244 - Bälte bak

Hej Volvo 244DL, 1976, Nysåld i Schweiz Min[…]