Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att åka från Västerås till Löttorp via Gotland har aldrig varit ett förstaval för en navigator, så om kartan/ navigatorn inte är uppdaterade kan inte ha någon betydelse. Anledningen måste vara vilka vägval användaren har valt att prioritera eller om det är någon trafikinformation som har påverkat vägvalet om användaren valt snabbaste väg. Men testa att lägg in Norrköping som delmål och se vad du får information/vägval då eller om det kommer någon info om hinder.
apersson850 skrev:"Köp ny(are) bil"...
Nja körde en XC70 2016 med navi för två veckor sedan till norra Sverige, strax innan Luleå ville navigatorn köra av från E4:an och in på lite småvägar sedan ville den ut på E4:an igen, inga trafikvarningar så det är nog inte lösningen :D
Sådana hyss har jag sluppit i alla fall. Lite fantasifulla vägval har jag däremot sett ibland. "Snabbast" på min bil ska snarare tolkas som "följ största möjliga väg så länge som möjligt", även om det inte alls är snabbast. Ibland får man köra där man själv vill istället.

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]