Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Oh, just det!
Jag förutsätter att det inte finns några kameror med, men någon får gärna bekräfta.
Kan någon även länka till den där sidan där man kan ladda ner kameror och ladda in som POI?
Antar den har raderat mina som jag lagt in, men det gör inget för de var inte uppdaterad med
de senaste 1500? nya som satts upp.
crstonetto skrev:Hej på er. Jag har en Volvo xc70 2012 och när jag försöker uppdatera kartorna till navigatorn så går det bra i början med att den hittar uppdateringen på displayen och jag klickar mig vidare men i nästa steg frågar den efter en licens kod?!
Skulle inte det vara gratis att uppdatera efter senaste sensus mjukvaran eller kan det vara så att jag har fel version av sensus fastän jag bad verkstaden att lägga in den senast jag gjorde service för ca 1 månad sedan?
Jag läste just på det engelska forumet om en Volvoägare till med samma fenomen. Han hade fått en uppdatering till samma enhet i bilen i samband med service. Tydligen är det så att Volvo först gjorde en uppdatering så att äldre bilar kunde installera kartan via nedladdning från internet, men fick betala för en kod på samma sätt som om kartan kommit in i bilen via DVD. Sen har väl någon tänkt en stund till och insett att det blir väldigt svårt att förklara för kunderna varför två personer som måste göra samma prestation (hämta kartan själv) i ena fallet måste betala sisådär 1500 för att använda den, men i det andra inte behöver betala något alls extra. Så har de gjort en ny uppdatering, där man kan köpa sig fri från fler licenskoder, så att säga.
av andersuw
frejo1 skrev:Jag tycker nog den är lite tokig i vägval en ändå. Jag har kört ett par gånger till Åre från Göteborg den här vintern och då vill navin ha mig via Stockholm. En omväg på en trettio mil och en försening på tre timmar. Detta i läge snabbt eller enkelt. Kortast väg blir E45 till största delen med avstickare på diverse grusvägar. Inga knepigheter för mig egentligen som kört vägen vid ett flertal tillfällen men jag funderar mest på vad navin skulle leda mig när jag inte sedan tidigare vet vägen? Stockholm - Paris via Berlin??
Grusvägarna kan nog ställa till det lite. Misstänker att den inte alls vill ta dem med i beräkningen i läge "snabb". Men man tycker ju den borde kunna hitta E45:an åtminstone.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Så där ja, då var kartan uppdaterad och i samma stund som den var klar fungerade allt annat.
Mobilen synkade upp utan problem och jag gjorde dessutom en röstträning, vet inte om det behövdes
gjorde det ändå. Provade sedan lite olika orter och adresser och röststyrningen fungerade utmärkt.
Användarvisningsbild
av na96gen
na96gen skrev:Nu har jag även fått en tid för uppgradering, men först 11/7.. :(

Någon som har uppgraderat och har RTI?
sorry jag menade RSE.. :-/ Någon som har skärmar där bak och allt fungerar bra? någon som är nytt för RSE?
Användarvisningsbild
av Pickadoll
Sådär då var den uppdaterad, 530 spänn fick jag betala. Men upptäckte att bilen inte gillade mitt 128Gb usb-minne. Så jag får tjacka ett nytt 32Gb.
av mikebike
na96gen skrev:
na96gen skrev:Nu har jag även fått en tid för uppgradering, men först 11/7.. :(

Någon som har uppgraderat och har RTI?
sorry jag menade RSE.. :-/ Någon som har skärmar där bak och allt fungerar bra? någon som är nytt för RSE?
Jag har RSE, men jag har aldrig testat dem! :oops:
Användarvisningsbild
av Pickadoll
Var och köpte ett minne men det funkade inte heller, eller så gör jag helt fel. Jag lägger mappen "Sensus-uppdatering SPA (Europe)" i Root på USB-minnet och väljer multimedia i bilen och läs från USB. Men det står bara anslut USB. Provade en 4GB med några mp3 låtar på och den funkade fint.

Provat med dessa minnen. Gemensam med dessa är att dom är USB 3.0 som bilen kanske inte fixar?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_ ... h_bar_32gb
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_ ... _fit_128gb
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 26

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]