Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Haha! Fy fan vad det gjorde på sig! vol:-) Nej, var mest för jag retade mig på att nålen inte gick ända upp på 0,7. :wink:
Ja det kan jag förstå :)
White skrev:Fick lite inspiration av dsrolf på garaget som håller på och förfinar sina bilar, så i kväll gav jag mig på huvlåset som var oljigt och allmänt skitigt. Tvättade av det och vaxade huven under där det ska sitta. Under skiten dolde sig ett riktigt fint huvlås.:)

Bild
Det är sällan att huvlåsen är rostiga tack vare att dom brukar vara välsmorda. :)
White skrev:Faktiskt många jag sett på 940 som varit rostiga. Även dom som fanns på Bildelsbasen var rostiga.
Ok, dom kanske har en mer tendens till att rosta på 940 vad vet jag ?:-/
DayDreamer skrev:
White skrev:Faktiskt många jag sett på 940 som varit rostiga. Även dom som fanns på Bildelsbasen var rostiga.
Ok, dom kanske har en mer tendens till att rosta på 940 vad vet jag ?:-/
Mycket möjligt att det är så. :)

Lucif3r skrev:Min på 945an var lite rostigt också... V70in har jag inte ens tänkt att kolla på :P
Ja dom flesta jag sett har varit rostiga faktiskt. :)
Lite utvärdering så...

Har haft tid att testköra mer ingående efter sista laddtrycksjusteringen nu. Nålen går upp och tangerar 0,8 bar någon tiondels sekund vid kickdown för att sedan
lägga sig stabilt på 0,72 bar. Laddtryckskurvan är kanon! Lirar jäkligt bra att ha wg klockan justerad till 0,6 bar och sedan strypt med Dawes Devicen till 0,72 bar.
Så jäkla jämt och fint drag över hela registret nu, är väldigt nöjd! 8)
White skrev:Lite utvärdering så...

Har haft tid att testköra mer ingående efter sista laddtrycksjusteringen nu. Nålen går upp och tangerar 0,8 bar någon tiondels sekund vid kickdown för att sedan
lägga sig stabilt på 0,72 bar. Laddtryckskurvan är kanon! Lirar jäkligt bra att ha wg klockan justerad till 0,6 bar och sedan strypt med Dawes Devicen till 0,72 bar.
Så jäkla jämt och fint drag över hela registret nu, är väldigt nöjd! 8)
Nej laddtrycksmätaren ska bottna, först då ska man vara nöjd :mrgreen: :mrgreen:

Vad bra iaf att det blev en så bra laddtryckskurva :D
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 291

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel