Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Då var min V70 med uppdaterad, 650kr och det tog ungefär 35 minuter.
Dock fungerade inte mitt usbminne på 256gb (exFAT) och enligt min tekniker klarar MY12 max 32 gb minnen
och det ska vara FAT32. Så nu har jag fixat ett sådant och laddat hem kartan igen till USB-minnet, vilket tog 1 timme.

Så NU ska jag ut i bilen och härja.
Vad det gällde inställningar så verkar jag ha tappat det mesta utan "tidigare platser" och "egna POI".
Har inte hunnit kolla igenom bilens inställningar (ljus, larm ect) med synkade telefoner och t.ex. EQ var nollade.
Men detta visste jag om, glömde dock fota mina inställningar före.
Det var likadant för mig. En ny inställning som dök upp var automatisk förarstolsvärme vid kallt väder. Det hade jag inte tidigare. Synkade telefoner försvann också.
av mikebike
Den enda skillnaden jag upptäckt hittills är att samtliga POI visades, fullt med symboler på kartan. Alla radiostationer var kvar, liksom parningen med telefonen.
Användarvisningsbild
av na96gen
Nu har jag även fått en tid för uppgradering, men först 11/7.. :(

Någon som har uppgraderat och har RTI?
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Okej, lite uppdatering och lite frågor?

Jag satte i mitt nya usbminne och inget hände, va nu då tänkte jag. Men när jag tryckte på NAV så kom det upp
att ny mjukvara för kartan hittat, installera? Sedan satte den igång och det skulle ta 2 timmar och 55 minuter.

Har sedan kollat igenom inställningarna och märkt 2 saker. Jag kan inte synka min mobil via BT (Jag har en android LG G5), den hittar inga enheter. Provade då att synka min kompis Iphone 6 och den hittade den direkt.
Försökte sedan synka min och då hittade den min G5 direkt och synkade upp den. Gott tänkte jag.

Det andra är att Röst-knappen inte längre fungerar, och i menyerna är röstträning m.m gråa.
Upptäckte dock efter att vi fått synkat upp både min och kompisens mobil att röstmenyerna inte längre var gråa
så jag valde röstträning och sedan användare 1, men då verkade det som att systemet hängde och frös till.
Efter detta var menyerna för röstträning gråa igen och det fanns inte längre några synkade enheter.
Försökte då synka min G5 igen (kompisen hade då lämnat), men åter igen hittar den inte G5.

Jag vill ju tro och anar att detta har att göra med att kartan uppdateras, jag har för mig att jag läst att
under tiden kartan uppdateras så går systemet ner i "lägre funktionalitet", kan detta påverka t.ex. möjlighet
att synka mobiler?

Har ni med haft det så här?
Löste det sig när kartan väl var färdig? Jag har 1 timme och 30 minuter kvar på min, men vill inte köra runt mer nu. :D
av andersuw
apersson850 skrev:Om det är noga brukar jag använda funktionen för att inspektera resvägen innan jag börjar köra. Då går det att lägga till något delmål för att dra iväg rutten på det håll man vill om det behövs
Det är ofta den bästa lösningen enligt min erfarenhet. För sträckor som jag kör med viss regelbundenhet men där jag ändå av ett eller annat skäl vill ha navigatorstöd har jag en repertoar av sådana delmål lagrade så att jag snabbt och enkelt kan få navin att välja rätt resväg.
av frejo1
Wolfyswe skrev:Okej, lite uppdatering och lite frågor?

Jag satte i mitt nya usbminne och inget hände, va nu då tänkte jag. Men när jag tryckte på NAV så kom det upp
att ny mjukvara för kartan hittat, installera? Sedan satte den igång och det skulle ta 2 timmar och 55 minuter.

Har sedan kollat igenom inställningarna och märkt 2 saker. Jag kan inte synka min mobil via BT (Jag har en android LG G5), den hittar inga enheter. Provade då att synka min kompis Iphone 6 och den hittade den direkt.
Försökte sedan synka min och då hittade den min G5 direkt och synkade upp den. Gott tänkte jag.

Det andra är att Röst-knappen inte längre fungerar, och i menyerna är röstträning m.m gråa.
Upptäckte dock efter att vi fått synkat upp både min och kompisens mobil att röstmenyerna inte längre var gråa
så jag valde röstträning och sedan användare 1, men då verkade det som att systemet hängde och frös till.
Efter detta var menyerna för röstträning gråa igen och det fanns inte längre några synkade enheter.
Försökte då synka min G5 igen (kompisen hade då lämnat), men åter igen hittar den inte G5.

Jag vill ju tro och anar att detta har att göra med att kartan uppdateras, jag har för mig att jag läst att
under tiden kartan uppdateras så går systemet ner i "lägre funktionalitet", kan detta påverka t.ex. möjlighet
att synka mobiler?

Löste det sig när kartan väl var färdig? Jag har 1 timme och 30 minuter kvar på min, men vill inte köra runt mer nu. :D
Jag var i alla fall tvungen att vänta tills uppdateringen av kartan var klar,innan dess funkade inte BT mm.
av frejo1
andersuw skrev:
apersson850 skrev:Om det är noga brukar jag använda funktionen för att inspektera resvägen innan jag börjar köra. Då går det att lägga till något delmål för att dra iväg rutten på det håll man vill om det behövs
Det är ofta den bästa lösningen enligt min erfarenhet. För sträckor som jag kör med viss regelbundenhet men där jag ändå av ett eller annat skäl vill ha navigatorstöd har jag en repertoar av sådana delmål lagrade så att jag snabbt och enkelt kan få navin att välja rätt resväg.
Jag tycker bara att detta inte borde behövas göras. Inte haft detta bekymmer i någon annan bil jag ägt. I min tidigare MB amg,som jag tror har samma tillverkare av navin, fanns något som kallades "Dynamiskt vägval", som tog hänsyn till både kortast och snabbaste sträcka. En funktion som Volvo inte har konstigt nog.

Å andra sidan är det skönt att ni också har samma problem, trodde ett tag att det var fel på min.
av bjorn_and
frejo1 skrev:
Wolfyswe skrev:Okej, lite uppdatering och lite frågor?

att synka mobiler?

Jag var i alla fall tvungen att vänta tills uppdateringen av kartan var klar,innan dess funkade inte BT mm.
Samma här. Först när allt var klart funkade telefonen (iphone 6) igen. Betalade 531:- på biltjänst i Landvetter för uppdateringen.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 26

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]