Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Roder
Verkar vara ny leverantör/ny artikel på dem till MY17.

På tillbehörssidan för MY16 och MY17 så har dem samma artikelnummer men volvo säger att i deras system så har Runningboardsen till MY17 ett nytt artikelnummer.

Produktionsstart för dem till MY17 är tydligen V26.
Konstigt att det inte informeras någonstans.

Eller har någon annan lyckats beställa det till MY17?
Användarvisningsbild
av City69
Jag har runningboards på min T8 2017
Användarvisningsbild
av Roder
Hej,

Där ser man, då får man fråga säljaren vad som verkligen stämmer.
Vilken vleveransvecka hade du på bilen?

Vad är dina reflektioner över lag av Runningboardsen?
Köpte du dem för utseende eller funktionalitet?

City69 skrev:Jag har runningboards på min T8 2017
Användarvisningsbild
av City69
Roder skrev:Hej,

Jag fick min levererad den 23/5. Jag valde dessa bara pga utseendet. För min del fyller de ingen som helst funktion, men än möjligen att de förhindrar dörruppslag :-)

Man lär svära mer än en gång över nersmutsade byxben vid urstigning. :-O)

Tycker det är grymt snygg och verkar vara rätt ovanligt
Bilagor
IMG_6981.JPG
IMG_6981.JPG (128.95 KiB) Visad 739 gånger
Användarvisningsbild
av Roder
City69 skrev:
Roder skrev:Hej,

Jag fick min levererad den 23/5. Jag valde dessa bara pga utseendet. För min del fyller de ingen som helst funktion, men än möjligen att de förhindrar dörruppslag :-)

Man lär svära mer än en gång över nersmutsade byxben vid urstigning. :-O)

Tycker det är grymt snygg och verkar vara rätt ovanligt
Jo dem är ju grymt snygga men jag hade hoppats på att man kunde använda dem för att just INTE smutsa ner byxorna.

Så dem sticker alltså ut för lite för att man ska kunna sätta foten på dem utan att smutsa ner byxorna?
Det känns ju som att den primära uppgiften som dem har är att man ska lättare kunna ta sig i och ur bilen(utan att smutsa ned sig)
Men det låter ju som att dem bidrar till det motsatta?

Vad konstigt att jag ska behöva vänta på dem då.
Jag få höra med säljaren igen, om jag nu verkligen ska ha dem.
av Lövet
Problemet är att de sitter för högt för att göra någon nytta, knävinkeln blir besvärande så därför kör man ner benen som vanligt på marken istället. Och skitar ner byxorna samtidigt. Gäller i princip alla SUVar med running boards, inget XC90 specifikt.
Användarvisningsbild
av Roder
Tack Lövet för infon,

Jag själv mäter bara 170cm över marken med väldigt korta ben för min längd.
Därav tänkte jag att jag och sambon (hon, 160cm) skulle ha nytta av Runningboardsen?

Jag kanske måste tänka om där, eller så blir knävinkeln inte lika besvärande för folk med korta ben?
Hur lång är du?

Lövet skrev:Problemet är att de sitter för högt för att göra någon nytta, knävinkeln blir besvärande så därför kör man ner benen som vanligt på marken istället. Och skitar ner byxorna samtidigt. Gäller i princip alla SUVar med running boards, inget XC90 specifikt.
av Lövet
190cm, men även de av "normallängd" (typ 175-180) brukar klaga på samma problem. Bäst är ju att försöka hitta en bil och pröva med men det är ibland ju inte alldeles enkelt.
av Galmas
Har sådana på min T8 blir bara värre ju kortare man är, funka fint att kliva på när man ska lasta i takboxen, sen tycker jag att bilen ser klart coolare ut med trappan, Man får leva med lite skitiga byxor om man är o försiktig. Rekommenderar dock inte ruged paketet. De sitter med dubbelhäftande tejp som släpper, skräp.
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Har ni problem att gå in och ur ?? Har ni luftfjädringen så ställ in den på in och ur stigningsläget då stänger den ner sig till minsta läget och då är det smidigare att komma in och ur !

Sänk den annars ;-)
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]