Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mangne71
Hur mycket prutmån är det på en v60 t5 2017? Har fått mellan 7 och 8 % hos tre olika handlare vilket jag tycker är ganska okej. Men hur mycket rabatt kan man få på extrautrustning? Intellisafe pro samt teknikpaketet kostar 14900 kr styck. Val av färg 8900 kr. Lastpaket med akustikrutor 6900 kr. Eluppvärmd vindruta 2400 kr. Kan man få 50% på dessa om man väljer alla?
Användarvisningsbild
av Perra83
Tror att ja fick ca 11% rabatt på min V60 2016. Tog nästan all utrustning.
Värme i vindrutan är fint om man glömt köra värmaren eller om det regnar snöblandat då smälter det snabbt. I mörker kan man se trådarna när man får möte.
av mangne71
Ska till handlaren efter jobbet. Ska bli intressant att se vad han kan erbjuda.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Metallic borde dom kunna erbjuda utan extra kostnad
av Gabriel
Gungor och karuseller, det som de "bjuder" på tar de igen någon annan stans. I slutändan är det ju summan på sista raden som är viktig, då spelar det ingen roll om däcken, lacken eller backkameran var "gratis".
Totalt brukar det vara möjligt att få 8-12% rabatt mot "bygg din volvopriset", ju mer tillval ju bättre chans att få bättre rabatt. När Volvo centralt har kampanjer (tex gratis AWD eller vinterdäck) brukar det vara möjligt att få ytterligare lite bättre deal eftersom dessa erbjudanden inte behöver bekostas fullt ut av återförsäljarna.

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 […]

Nä jag har inte tittat mer på det, jag […]