Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Sedan jag bytte till Skoda så har mitt liv lekt. Inte ett öre på reparationer och utgifterna för bränsle har halverats. Allt jag har sparat skall jag köpa sprit och öl för och detta skall jag dricka upp midsommarafton. Det blir jättemycket. Slå det om ni kan. Och så skall jag åka till månen också. :lol:
av Mikeys
- Var på en underbar resa i Hong Kong förr-förra veckan. (Även om ditresan kan bli en bra komedifilm. Hur tusan kan man köpa biljett på ett direktflyg Stockholm- Hong Kong och 16 timmar efter avresa stå på ett torg i centrala Frankfurt am Main med Kaufhof-kassar i handen??? Nåväl, vi tog det bra ändå :D )
- Har varit hemma och slappat i en vecka. Tagit lite motionsrundor, slipat ner och fixat altanen, grillat och bara haft det bra
- Inget jobb än på två veckor till (Även om det börjar klia i fingrarna, jag har frågat om jag inte kan få komma in i helgen)
- Cyklade 7 mil i eftermiddags, så jag börjar känna mig lite i form
- Vädret har blivit bra nu
- Har en ny kamera att leka med (Nikon D750) :D
- Bilen har inte gett mig några fler problem (Kanske för att jag inte rört den ute på parkeringen på typ 2,5 veckor...)

Så allt är fint just nu. Dock väntar 210 timmars jobb i juli. Not looking forward to that...
Användarvisningsbild
av Allinug
V70n tjuvlarmar så att alla potentiella biltjuvar flyr och i 240:n lyser motorstyrningslampan (den med lambdatecknet) hemtrevligt. (Som tur var besiktade jag 240:n med blankt papper och fina avgasvärden redan i mars, istället för efter midsommar som jag brukar.)

Men min cykel är ursnabb och nu börjar semestern!
Så, livet leker! :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Bilen tvättad. Solen skiner. +25 grader. Semester. Kan det bli bättre :D
Vill även önska alla här en glad midsommar 8) :-)-)

/Kalle
V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag […]