Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:Kopplade direkt på plus.
Minus sitter i en skruv i karossen precis bredvid batteriboxen.
Har start/stop som fungerar tyvärr.
Vad tänkte du på?
Såg ut som du kopplad både + och - direkt på batteriet. Instruktionsboken beskriver i skarpa ordalag att så får man inte göra så ville bara i all välmening kolla så du inte gjort det :D
Kopplade själv laddare direkt på batt vilket resulterade i bland annat icke fungerande start/stop ett tag till datorn hade lärt sig batteriets nya status.
Nej då. Minussladden går till chassi.

Bilen rullar på fint. Carpay appen påminnde om att det är lite rabatt i helgen på Tanka. Passar bra för ja har en 50kr check och slut i tanken. Tankade fullt 4/5 och hade även då en bonuscheck.

Tog bilen i trafik 7/1-16
Bild

Svärfar ville ha sin bil ren tidigare i veckan. Jag är ändå ledig den här veckan och nästa...
Solen sken så jag åkte till tvätthallen och avfettade och tog bort all flygrost. Det lyfter lystern riktigt mycket!!
Bilarna fick hälsa på varandra innan tvätt.

Bild

Vitt hus och vit bil.
Svärfars bil har fabrikstoning medans min fick toning i efterhand eftersom jag ville ha laminerade rutor.

Bild

Lacken och fälgarna "blödde" kraftigt när flygrostborttagaren fick verka. Gubben kan inte ha tvättat bilen efter vintern.

Bild
Blev riktigt bra.

Bild

Lyckades få sambon att ta bussen till jobbet så ja fick ha bilen ifred. På väg ner på stan fick ja se min gamla bil utanför Rejmes. Nya ägaren har inte tvättat bilen på länge.

Bild

Åkte förbi Rejmes i Örebro för att se om dom hade någon T5 el T6 som ja kunde provköra men ingen utanför. Fick syn på min nästa bil igenom fönstret

Bild

Åkte till Netonnet för att köpa ny router. Det blev en liten Volvoträff. Rätt fin XC60.

Bild

Kraftigt icke bilrelaterat men ändå viktigt! Jg har inte Facebook eller något annat så ja skriver här.
Nu har ja använt Telias näst senaste router och den senaste men det är bara skräp!! Med sladd mellan router och dator då får ja ut det som jag betalar för men inte över Wi-Fi. Har 250/100Mbit och fick ut 133/107. Det är illa! Efter att ha läst på och chattat med Telia (klockrent, slipper köa på telefon) så var det bara att göra som jag hade tänkt. Blev en ful Asus router.

Bild

Bryggade Telias router via webbgränssnittet mycket enkelt! Kopplade in den nya som fungerade nästan direkt. Första mätningen över Wi-Fi visade 530Mbit och fick mobilen S7 EDGE att starta om sig. Andra mätningen gjorde att den tvärlåste sig och blev väldigt varm. Höll in några knappar på telefonen och den startade om sig. Fick koppla upp laptopen och se över inställningarna. Ett utropstecken på första sidan bland alla inställningar visade att det fanns ny mjukvara för routern som installerades direkt. Efter installationen går routern som en dröm. Allt får ligga på bokhyllan inne på kontoret.

Bild

Ute i trädgården där ja kunde surfa med första routern men inte alls med den andra (nyare bättre enligt Telia) når jag nu över 200Mbit mot internet med Asus. Äntligen är jag nöjd!
NYA! NYA!! NYA!!! NYA!!!! :-)-)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Bromsbelägg

Ja, en sats för två hjul. Jag har prova[…]

Motorbyte Volvo 240