- mån 20 jun 2016, 13:22
Jag har hela tiden trott att man måste tända bakljusen också automatiskt men någon sådan paragraf finns ju inte i ECE.
Utan det räcker tex med.
6.2.7.6.3.2. Non-illuminated indicators and identification of hand controls that are
required by Regulation No. 121 to be illuminated when the headlamps are
activated;
MarcusJ skrev:Man behöver ju inte programmera, det är ju bara att koppla in så de tänds när man startar och släcks när man stoppar + släcks när man drar på halvljuset enligt ECE.... så är det klart.VolvoB20 skrev:Var hittar man att det endast gäller nya bilar och inte andra fordon där man eftermonterar ? Det borde ju vara enkelt att montera lykta på en äldre bil så den " uppfyller kraven i avsnitt 6.19 i ECE-reglemente 48" ovan.Finns inget såvitt jag vet. Har letat men inte hittat någonting som säger att det endast är nya bilar, det enda är att installationen måste uppfylla de tekniska kraven i undantagsreglerna.
Det måste finnas något annat lagrum som reglerar detta på en högre nivå i så fall.
Bör vara busenkelt på äldre bilar att koppla så att varselljuset tänds automatiskt i läge "0" på ljusvredet.
På våra Volvos måste man ju programmera, och sådan programvara finns inte..
Jag har hela tiden trott att man måste tända bakljusen också automatiskt men någon sådan paragraf finns ju inte i ECE.
Utan det räcker tex med.
6.2.7.6.3.2. Non-illuminated indicators and identification of hand controls that are
required by Regulation No. 121 to be illuminated when the headlamps are
activated;
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.

- By Lövet