Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
Inte för att vara elak, men det är ju lite som att fråga om de inte kan göra så att jag kan tanka 90 liter i min tank som rymmer 70 liter. Batteriet har ju kapaciteten det har och elmotorn har ju sin effekt, det är inte som en förbränningsmotor där man kan höja turbotrycket med lite mjukvara...
Användarvisningsbild
av frasse4
Du menar att de får längre räckvidd av att byta säkringar?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Har ingen aning om elmotorer men det är väl inte lättare att göra något åt den när den inte är in-house tillverkad.
P* får väl ringa Siemens...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vad jag vet monterade Tesla in värre grejer i många bilar, oavsett version av Model S. Just för att kunna uppgradera senare med mjukvara.

Jag tror att Volvo hade haft längre räckvidd och bättre prestanda om det var något som gått att lösa....

Vad det gäller trimmet så återstår det att se om det blir någon skillnad. Med tanke på att skillnaden har varit märkbar (och mätbar) på de bilar jag provat med Polestar tidigare så kan jag inte tänka mig att det blir sämre på T8. :wink:
av Amli
XC90_Executive skrev:Vad jag vet monterade Tesla in värre grejer i många bilar, oavsett version av Model S. Just för att kunna uppgradera senare med mjukvara.

Jag tror att Volvo hade haft längre räckvidd och bättre prestanda om det var något som gått att lösa....
Det stämmer nog bra. Jag är nog ganska säker på att längre räckvidd och bättre prestanda kommer i senare årsmodeller av T8. Vore ju dumt att maxa redan nu och inte kunna förbättra :)

Jag måste se till att få provköra en T8 för övrigt så man får se hur fin en XC90 faktiskt kan vara.
Användarvisningsbild
av frasse4
Jag är medveten om att det i teorin finns lite att ge på effekten, men det var räckvidden jag reagerade på ;)
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]