- mån 20 jun 2016, 01:34
Kraftlös och klen är såklart subjektiva känslor. Jag hoppas för allas skull att andra har en annan syn på saken men jag tycker att motorn låter och går som vilken fyrcylindrig diesel som helst med runt 200 hk. Det finns en mängd tester i Tyskland och Sverige som understryker att konkurrenternas sexcylindriga motorer går mjukare och låter bättre till samma förbrukning.
Jag undrar bara vad fördelen för mig som kund är. När jag bytte 2,5T till T4 i V70 fick jag en motor som drog 30% mindre, var nästan lika pigg men lät fulare. I 90-serien får man motorer som drar som en sexa men låter som en fyra. För mig helt avgörande. Kommer inte köpa en Volvo igen förrän konkurrenterna lagt ner 5/6/8 cylindrar alt. Volvo tar upp det igen.
Per
Jag undrar bara vad fördelen för mig som kund är. När jag bytte 2,5T till T4 i V70 fick jag en motor som drog 30% mindre, var nästan lika pigg men lät fulare. I 90-serien får man motorer som drar som en sexa men låter som en fyra. För mig helt avgörande. Kommer inte köpa en Volvo igen förrän konkurrenterna lagt ner 5/6/8 cylindrar alt. Volvo tar upp det igen.
Per
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24