- sön 19 jun 2016, 10:20
Som rubriken antyder, bakluckan går inte att öppna hur jag än gör. Allt började med att den inte gick att låsa, detta var några veckor sedan. Upptäckte detta genom att den lät mindre när jag låste, "haspen" i låset där bak rör sig inte. Provade att flytta på haspen med en skruvmejsel, om jag ändrade läge på den gick den att låsa (men då gick inte luckan att stänga) så jag satte tillbaka den i sitt ursprungliga läge igen. Så har det varit nu några veckor som sagt och jag har inte haft tid att lämna in den till verkstaden. Hur som helst, idag öppnade jag luckan som vanligt och la in all min kikarutrustning, kör iväg, kommer fram och då går inte luckan att öppna längre. Det klickar liksom inte i handtaget. Har testat att öppna med knappen inne i bilen, jag har letat efter nån "kabelhärva" som jag läste i något annat forum skulle finnas längst fram på passagerarsidan. Jag hittar inget, men vet å andra sidan inte vad det är jag letar efter... Något nyckelhål har jag inte på luckan heller. Jag kan heller inte komma åt låset inifrån eftersom jag har en stor hundbur som tar upp hela bagageutrymmet. Några idéer innan jag lämnar in den imorgon? Just nu sitter jag och mår lite illa över tanken på att detta kunde hänt med hundarna i bilen :(