Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yaniz
Cox skrev:
Yaniz skrev:Fälgen kommer med all sannolikhet att lackeras om på samma sätt som övriga skador. Vad jag kan se så är fälgen modell Canicula 7 x 17" och kostar ny ca: 3000 kr inkl moms. En reparation med omlackering går på ca: 1500 kr (mot bakgrund av med "ögonmått" uppskattad skada på bild).
Skulle inte tro det, den kan ha blivit skev, jag skulle inte acceptera enbart lack av den fälgen
Jag utgår ifrån att en seriös verkstad (som f-bolaget godkänner) undersöker eventuell skevhet om fälgen skall åtgärdas. Det säger sig självt!
av Cox
Absolut det kan man alltid förutsätta, men av erfarenhet så är det mest småpojkar som verkstäderna har som skadereglerare. Dom är fan både döva och blinda. Talar om egen erfarenhet.
av valln
Cox skrev:Absolut det kan man alltid förutsätta, men av erfarenhet så är det mest småpojkar som verkstäderna har som skadereglerare. Dom är fan både döva och blinda. Talar om egen erfarenhet.
För mig har bilen bara blivt sämre vid krocklagning. Verkmästaren brukar tycka att det har skrapat här och där och vill byta men resultatet blr ändå att dörren låter burkig och det losnar lister och fattas klipps...
av Yaniz
Derank skrev:Försäkringsboilagen betalar helt andra priser, det blir en ny fälg.
Helt andra priser? Fick varken fälg eller plastdelar utbytt utan det var reparation av fälg (betydligt djupare repad än denna i tråden) samt svetsning av plastdelar som gällde. Take it or leave it!
av begell
På bilden verkar det finns en skada på periferin på fälgen överst, i så fall får den egentligen inte lagas utan ska bytas!
Hjulinställningen viktig att göra.
Går inte att se på bilden, man måste veta mer om händelseförloppet, hur mår hjullagret?
Användarvisningsbild
av Derank
Yaniz skrev:
Derank skrev:Försäkringsboilagen betalar helt andra priser, det blir en ny fälg.
Helt andra priser? Fick varken fälg eller plastdelar utbytt utan det var reparation av fälg (betydligt djupare repad än denna i tråden) samt svetsning av plastdelar som gällde. Take it or leave it!
Då varierar det nog mellan bolagen, inte ens då jag blev påkörd i sidan på min 8år gamla v70 repade de dörrarna ( ingen stor skada ) fick 2 nya dörrar direkt. Det blev billigare för försäkringsbolaget.

Ny ocean race fälg fick jag ochså efter ett besök i en trotoarkant efter att jag väjt för ett djur. Skrapmärken runt om.

Nya dörrpaneler efter glassplitter efter inbrott på en gammal 740.

Kan inte minnas att jag nångång fått en beggade del. Men det kanske är andra tider nu.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av Kimmen90
Fick en ny fälg med en mindre skada än dig. Jag var ej vållande och tror motpartens försäkringsbolag var Länsförsäkringar. Lämnade bilen till Bilbolaget. Fick bilen reparerad för ca 25.000kr. Ny skärm, omlackerad stötfångare, hjulinställning, styrservopump, strålkastarglas mm.

Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
valln skrev:Min uppfatning är att bilen alltid blir sämre vid varje krocklagning.

Väl talat :shock: ?:-/

Finns självfallet tillfällen men att hävda att bilen alltid blir sämre vid varje krocklagning, nja då är det dags att tänka om. Eller är det bättre att inte laga?

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]