Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#1086883
III : Då ska vi se. OM du kör halvljusläge måste du ändra när du vill ha automatik, men det måste du ju om kör 0 läge också :wink:

Som jag sagt tidigare, köp ett par xenonlampor på ebay för undder tusenlappen och sov gott om nätterna :wink:

Tidigare lastbilen på jobbet med xenon höll lamporna ca 30.000 mil, och då var det en hel del av och på varje dag, så jag skulle inte oroa mig..

/Kalle
av III
#1086891
~Kalle~ skrev:III : Då ska vi se. OM du kör halvljusläge måste du ändra när du vill ha automatik, men det måste du ju om kör 0 läge också :wink:

Som jag sagt tidigare, köp ett par xenonlampor på ebay för undder tusenlappen och sov gott om nätterna :wink:

Tidigare lastbilen på jobbet med xenon höll lamporna ca 30.000 mil, och då var det en hel del av och på varje dag, så jag skulle inte oroa mig..

/Kalle
Japp, men på sommarhalvåret är det sällan jag skulle behöva halvljus, de flesta turerna skulle funka utan att röra vredet eller fundera/glömma att bakljusen inte lyser. Nu kör jag till vardags på nolläget (för att slippa av/på hela tiden) och då finns det lägen när bakljusen borde lyst men inte gör det. Oftast då för jag glömmer bort vrida över till ljus, majoriteter av de fall hade inte halvljuset behövts för att synas mer än väl. Otroligt dum inkoppling. borde enkelt kunna väljas själv eller åtminstone kunna ändras av verkstaden så får alla som dom vill och passar beroende på hur bilen används. Har bekant som fick det ändrat på en VW.
Användarvisningsbild
av Derank
#1086907
Lövet skrev:Hela poängen med ett autoläge är ju _exakt_ att de ska tända och släcka vid behov...

Vad gäller bakljus och DRL så åker onekligen ett flertal Volvos runt med släckta bakljus numera så det har (tyvärr) ändrats.
Var tvungen att gå ut och kolla på xc60in och på den är baklysena tända oavsett vilket läge ljusvredet står i och det verkar väl logiskt.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av LazerHawke
#1086919
Derank skrev:
Lövet skrev:Hela poängen med ett autoläge är ju _exakt_ att de ska tända och släcka vid behov...

Vad gäller bakljus och DRL så åker onekligen ett flertal Volvos runt med släckta bakljus numera så det har (tyvärr) ändrats.
Var tvungen att gå ut och kolla på xc60in och på den är baklysena tända oavsett vilket läge ljusvredet står i och det verkar väl logiskt.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
rullade du isåfall? om ja så lär du få samma som oss andra efter nästa service ;)
Användarvisningsbild
av LazerHawke
#1086925
~Kalle~ skrev:Bakjlusen på min har aldrig lyst i 0 läge
P-ljus blir ju den samme som noll läge först när bilen rullar då det anses som att bilen inte är parkerad längre hursomhelst så finns det nån baktanke med den parametern dom ställt in...
av titanum
#1111073
Väcker liv i tråden igen.

Har haft min XC60 på service nu och fick givetvis den nya uppdateringen som gör det omöjligt att ha bakljusen tända vid körning och samtidigt låta bakljusen vara tända. Irriterande!
Hade varit mer logiskt om man låtit bakljusen fortsätta lysa när man har parkeringsläget och bilen börjar rulla men som det blivit nu slocknar bakljusen och parkeringsljuset övergår till DRL.

Någon som kommit närmare en lösning på att få igång bakljusen med DRL utan att använda autoläget?
Användarvisningsbild
av Perra83
#1111115
Nej jag har gett upp, samma med S/S.

Jag kör numera i Auto.
Sen blir jag så förbannad när andra bilar köra utan baklamporna tända.
av titanum
#1111155
Perra83 skrev:Nej jag har gett upp, samma med S/S.

Jag kör numera i Auto.
Sen blir jag så förbannad när andra bilar köra utan baklamporna tända.
Ja med den här nya (ogenomtänkta) ändringen i mjukvaran blir det ju snarare så att fler kör utan bakljus. Xenonen drar igång för ofta om man har i auto - ifall man inte är med och "passar" då genom att ibland växla till 0 eller parkläge. Också irriterad på start/stop, tycker att den stoppar motorn tidigare nu med senaste fw, stänger av innan bilen står helt still. Känns som någon rutin i ett flyg snart med checklista innan avfärd: kolla bälte, kolla ljusläge, stäng av S/S, slå inte på torkare fram om du avser att backa, störa sig på att den varnar för obältade bak bara för att man öppnat en bakdörr och ställt in något där (ja jag vet att man kanske kan övertala sin volvotekniker att ändra det...). Ge oss bilägare lite mer frihet - please!!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#1111256
titanum skrev:
Perra83 skrev:Nej jag har gett upp, samma med S/S.

Jag kör numera i Auto.
Sen blir jag så förbannad när andra bilar köra utan baklamporna tända.
Xenonen drar igång för ofta om man har i auto - ifall man inte är med och "passar" då genom att ibland växla till 0 eller parkläge.
Och? När den tänder xenonljusen är det behövligt pga ljusförhållandena. Köp på dig ett par nya xenonlampor för 500 spänn och kör på auto om du är orolig över hållbarheten. Dom flesta behöver inte ens byta xenonlampor förrän bortåt 30k mil.. Även om man har igång dom konstant när man kör :wink:
http://www.ebay.com/itm/2pcs-OSRAM-D3S- ... yZ&vxp=mtr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]